Map
Legende verbergen - vink aan om om de legende onder kaart te verbergen
Waar zijn de knelpunten voor voetgangers?

Onveilig

Geen (kwalitatieve) voetpaden

Geen / te weinig zebrapaden

Geen / te weinig rustpunten

Idee of voorstel

Ander
Waar zijn de fietsknelpunten?

Onveilig

Geen kwalitatieve fietsroutes

Geen / te weinig fietsenstalling

Missing links

Conflict met andere weggebruikers

Verlichting

Idee of voorstel

Ander
Waar zijn de knelpunten voor het openbaar vervoer? Of wil je enkele suggesties kwijt?

Onveilig

Te weinig (kwalitatieve) bushaltes

Onvoldoende buslijnen

Idee of voorstel

Ander
Waar zijn de knelpunten voor het autoverkeer? Waar is er doorgaand verkeer?

Onveilig

Doorgaand verkeer

Parkeerbeleid

Bereikbaarheid

Idee of voorstel

Ander
Nr | Onderwerp | Bijdrage |
---|---|---|
8 | Conflict met andere weggebruikers | Peperstraat is toegankelijk in twee richtingen voor fietsers. Maar is te smal als een fietser van Grote Markt komt en auto moet kruisen door de geparkeerde auto's aan de kant van de weg. |
29 | Conflict met andere weggebruikers | gevaarlijke combi van schooolgaande jongeren op fiets, step, te voet en de auto's |
125 | Conflict met andere weggebruikers | 2richting fiets, 1richting auto |
134 | Conflict met andere weggebruikers | Te smal. Geparkeerde auto's. |
135 | Conflict met andere weggebruikers | Auto's houden weinig rekening met fietsers uit tegenovergestelde richting. |
141 | Conflict met andere weggebruikers | gevaarlijke wegversmalling waarbij je als fietser omver gereden wordt door wagens |
170 | Conflict met andere weggebruikers | |
172 | Conflict met andere weggebruikers | |
178 | Conflict met andere weggebruikers | Smalle straat met geparkeerde auto's in de weg. Enkelrichting voor fietsers dus voordeel van een kortere route met de fiets valt weg |
179 | Conflict met andere weggebruikers | Smalle weg met langsparkeren, enkelrichting voor fietsers dus voordeel van snellere route met de fiets valt weg |
212 | Conflict met andere weggebruikers | Dit is een voorbeeld van een enkelrichtingstraat, met twee-richtingverkeer voor fietsers, wat gevaarlijke situaties creëert door onaangepaste snelheid van auto's. |
322 | Conflict met andere weggebruikers | Geen conflictvrij kruispunt |
358 | Conflict met andere weggebruikers | Auto’s die van dakparking Delhaize komen. |
359 | Conflict met andere weggebruikers | Gevaarlijk kruispunt om over te steken. Auto’s zien je vaak niet of denken dat het rood is omdat voetgangers rood hebben. |
388 | Conflict met andere weggebruikers | Gekapte oversteel, levensgevaarlijk, bewegwijzering in de weg |
389 | Conflict met andere weggebruikers | Onvoldoende tijd om over te steken |
390 | Conflict met andere weggebruikers | Voorrang van rechts, geen auto die voor een fietser vertraagd of stopt |
391 | Conflict met andere weggebruikers | Voorrang van rechts vanuit fietsstraat, auto's stoppen niet |
393 | Conflict met andere weggebruikers | Fietsers worden in het nauw gedreven |
395 | Conflict met andere weggebruikers | Te smalle weg om auto's te kruisen |
396 | Conflict met andere weggebruikers | Geen ziel verwacht een fietser komende van naar de Liefdestraat |
422 | Conflict met andere weggebruikers | |
423 | Conflict met andere weggebruikers | |
424 | Conflict met andere weggebruikers | |
425 | Conflict met andere weggebruikers | |
514 | Conflict met andere weggebruikers | |
516 | Conflict met andere weggebruikers | |
517 | Conflict met andere weggebruikers | |
518 | Conflict met andere weggebruikers | |
521 | Conflict met andere weggebruikers | |
535 | Conflict met andere weggebruikers | Dit fietspad is eenrichtingsverkeer, echter houd hier nauwelijks iemand zich aan. Komende van Hakendover is het onmogelijk om diegenen die uit tegen overgestelde richting komen te zien. Ook al staat er in de andere richting een verbodsbord. |
542 | Conflict met andere weggebruikers | |
551 | Conflict met andere weggebruikers | lichten slecht afgesteld voor auto's die nr links afslaan/fietsers/voergangers |
609 | Conflict met andere weggebruikers | Asverschuivingen, bussen en fietsers gaan echt niet goed samen |
610 | Conflict met andere weggebruikers | Geen fietspad. Bussen, vrachtwagens en auto's scheren rakelings langs je af. |
678 | Conflict met andere weggebruikers | Gevaarlijk oversteekpunt. Veel weggebruikers houden hun niet aan de voorrangsregels. Duidelijke signalisatie of verkeerslichten zijn hier nodig |
703 | Conflict met andere weggebruikers | Fietsers omzeilen de "veilige oversteekplaatsen aan de verkeerslichten". Ze steken over op de Oplinterse Steenweg om niet te moeten wachten aan de lichten van de Vesten; Er is ook een conflict voor fietsers die oversteken terwijl auto's op de Vesten rechts afslaan van Sliksteenvest naar Oplinterse Steenweg |
752 | Conflict met andere weggebruikers | Te smal. Automobilisten worden verrast door fietsers richting Grote Markt |
753 | Conflict met andere weggebruikers | |
764 | Conflict met andere weggebruikers | Auto's komen hier te snel de stad ingereden. Geen controle op zone 30 |
768 | Conflict met andere weggebruikers | Teveel zwaar vrachtverkeer |
769 | Conflict met andere weggebruikers | Teveel verkeerd geparkeerde wagens waar politie niet tegen optreedt |
786 | Conflict met andere weggebruikers | |
789 | Conflict met andere weggebruikers | |
797 | Conflict met andere weggebruikers | gevaarlijke situaties bij start en schooleinde |
799 | Conflict met andere weggebruikers | geen fietspad, auto's rijden dicht tegen je |
804 | Conflict met andere weggebruikers | |
823 | Conflict met andere weggebruikers | |
853 | Conflict met andere weggebruikers | is zeer smal wanneer kruising met auto's/fietsers |
890 | Conflict met andere weggebruikers | Straat te smal voor en parking en fietser in tegenrichting |
891 | Conflict met andere weggebruikers | Straat smal |
892 | Conflict met andere weggebruikers | Straat te smal |
908 | Conflict met andere weggebruikers | is heel gevaarlijk. fietspad gaat opeens over op weg. Moeilijk voor kinderen om gevaar in te schatten |
909 | Conflict met andere weggebruikers | wij krijgen als fietser groen maar ze mogen nog wel afslaan. In schoolomgeving zou dit echt niet mogelijk mogen zijn! |
986 | Conflict met andere weggebruikers | Veel te smal om voertuigen te kruisen met de fiets |
988 | Conflict met andere weggebruikers | Fietspad komt plots op de gewone weg |
989 | Conflict met andere weggebruikers | Overtsteken terwijl voertuigen vanuit Goossensvest groen hebben |
992 | Conflict met andere weggebruikers | Fietspad komt plots op gewone weg, onvoldoende aangeduid |
993 | Conflict met andere weggebruikers | Fietsers en auto's kunnen elkaar niet kruisen. Onvoldoende vrije ruimte tussen geparkeerde voertuigen om autobestuurders even te doen wachten |
996 | Conflict met andere weggebruikers | veel te smal om auto's te kruisen |
999 | Conflict met andere weggebruikers | wanneer je van oplintersesteenweg veldbornstraat oprijdt richting stad dan stopt het fietspad plots op een onveilige manier, zonder rugdekking niet te snappen voor nieuwe aanleg... mijn dochter heeft daar al eens geblokkeerd gezeten door een bus: beangstigend |
1039 | Conflict met andere weggebruikers | fietspad in zeer slechte staat: regelmatig op deautostrook fietsen is helaas noodzakelijk. bijna alle autobestuurders beschouwen 70km/u als minimumsnelheid. Controle hierop lijkt al jaren onbestaande. |
1045 | Conflict met andere weggebruikers | Onveilig om als fietser over te steken, zeker tijdens de ochtendspits te veel verkeer dat Gilainstraat inrijdt en geen rekening houdt met fietsers |
1047 | Conflict met andere weggebruikers | Auto´s die uit de Strijdersstraat komen en niet naar rechts kijken |
1048 | Conflict met andere weggebruikers | Auto´s die Slachthuisstraat in draaien en fietsers die in twee richtingen gen mogen oversteken. |
1051 | Conflict met andere weggebruikers | |
1054 | Conflict met andere weggebruikers | Doorlopend fietspad en voorrang van rechts voor auto's |
1072 | Conflict met andere weggebruikers | probleem als je in de astridvest omhoog rijdt,kruispunt leuvenselaan |
1094 | Conflict met andere weggebruikers | |
1108 | Conflict met andere weggebruikers | |
1113 | Conflict met andere weggebruikers | |
1147 | Conflict met andere weggebruikers | Verkeerslichten voor fietsers richting Oplinteresepoort springen vroeger op groen dan dat de verkeerslichten voor de auto's die aflsaan richting Diestesteenweg op rood springen |
1150 | Conflict met andere weggebruikers | Als je als fietser de stationsparking langs de achterkant verlaat, kom je onmiddellijk in conflict met auto's die de parking naderen. De zichtbaarheid is eveneens zeer minimaal, dit creëert gevaarlijke situaties. |
1163 | Conflict met andere weggebruikers | met geparkeerde en rijdende wagens |
1164 | Conflict met andere weggebruikers | te smalle straat |
1171 | Conflict met andere weggebruikers | als jij vanaf de vesten rechtdoor wil rijden op de Veldbornstraat dan schieten wagens die van de ring komen nog voor je in en moet je enorm hard afremmen. Als fietser moet je hier wagens komende van de Waaibergstraat voorrang verlenen (van rechts), maar niet elke fietser beseft dit. |
1180 | Conflict met andere weggebruikers | De straat is te smal voor bakfietsen en autos en het is onveilig. De auto´s rijden er niet veilig. Het is er gevaarlijk. Vooral met bakfietsen en kleine kinderen. Beter autovrij maken en verkeer laten uitrijden via een andere straat. |
1190 | Conflict met andere weggebruikers | |
1233 | Conflict met andere weggebruikers | |
1234 | Conflict met andere weggebruikers | |
1293 | Conflict met andere weggebruikers | Fietsers mogen omhoog rijden, maar hebben weinig plaats. Fietsers die omlaag rijden, hebben geen fietspad. Zou de Ventweg als fietspad gebruiker mogen worden? |
1303 | Conflict met andere weggebruikers | Vlak voor en vlak na school is het complete chaos op dit kruispunt. |
1341 | Conflict met andere weggebruikers | Lichten voetgangers automatisch mee op groen laten springen |
1348 | Conflict met andere weggebruikers | Indien je tegen het verkeer in fietst is er niet veel ruimte door de geparkeerde wagens. |
1359 | Conflict met andere weggebruikers | smal fietspad tegen geparkeerde wagens |
1361 | Conflict met andere weggebruikers | |
1363 | Conflict met andere weggebruikers | |
1382 | Conflict met andere weggebruikers | soms lastig om vand e Gilainstraat in te draaien of in de Kliniekstraat auto's te passeren in omgekeerde richting |
1410 | Conflict met andere weggebruikers | gevaarlijk kruispunt. auto's negeren voorrangsregel voor fietsers. weinig zichtbaarheid voor voetgangers/fietsers die uit deze straat komen + geen fietspad + te smal voetpad |
1431 | Conflict met andere weggebruikers | fietspad te smal/onbestaande |
1436 | Conflict met andere weggebruikers | fietsweg komende vanuit Astridvest wordt plots heel smal en komt in conflict met het snelrijdende autoverkeer. |
1440 | Conflict met andere weggebruikers | zeer smalle weg om tegelijk auto's in 2 richtingen te laten rijden en fietsers erin te mengen. |
1451 | Conflict met andere weggebruikers | Doorgang vaka geblokkeerd door geparkeerde (vracht)wagens van naburige industrie |
1453 | Conflict met andere weggebruikers | wordt nog steeds ferquent gebruikt als sluipweg bij drukke momenten |
1471 | Conflict met andere weggebruikers | Smalle éénrichtingstraat met fietssuggestiestrook in tegengestelde richting met reglementair rechts geparkeerde voertuigen. |
1474 | Conflict met andere weggebruikers | Smalle éénrichtingsstraat, fietsverkeer in beide richtingen. |
1475 | Conflict met andere weggebruikers | Smalle éénrichtingsstraat met reglementair rechts geparkeerde voertuigen en met fietsverkeer in beide richtingen. |
1490 | Conflict met andere weggebruikers | Geen ruimte voor de fiets en door de bergop worden de auto's zenuwachtig |
1533 | Conflict met andere weggebruikers | Zeer gevaarlijk en onaangenaam. Word super veel gebruikt door fietsers en kinderen |
1612 | Conflict met andere weggebruikers | Vanuit Kumtich kan je aangenaam fietsen naar het station. Enkel de grijpenlaan is minder aangenaam. Op drukke momenten (s ochtends bij vertrek trein/s avonds net na aankomst trein) is het hier niet aangenaam. Veel auto's (soms gehaast om trein te halen), geen fietspad, soms vrachtwagens geparkeerd langs de weg , ... dit geeft geen veilig gevoel. Bovendien veel uitlaatgassen als je net de inspanning doet om de berg op te geraken. |
1614 | Conflict met andere weggebruikers | Weinig ruimte voor fietsers in combinatie met autoverkeer. Het zou handig zijn als de handelszaken makkelijk per fiets te bereiken zijn (ook met kinderen). |
1630 | Conflict met andere weggebruikers | parkeren van auto's op fietspad |
1637 | Conflict met andere weggebruikers | Auto’s proberen hier fietsers voorbij te steken, maar daarvoor is het eigenlijk te smal. Als je om dit te vermijden als fietser meer plaats inneemt, dan durft er al wel eens een bestuurder boos worden. |
1653 | Conflict met andere weggebruikers | De weg is veel te smal voor fietsers en auto's, er is geen plaats om afstand te houden. Zeker niet met de bussen. Er is veel doorgaand verkeer in deze straat, drukke baan. |
1744 | Conflict met andere weggebruikers | 1richtingsverkeer. Eigenlijk een hele omweg maken met de fiets. Dat doet niemand toch. Niet logisch. |
1786 | Conflict met andere weggebruikers | |
1787 | Conflict met andere weggebruikers | Dit voorrang van rechts kruispunt werkt echt niet als fietser, een van de belangrijkste redenen waarom ik omrij via de ring |
1788 | Conflict met andere weggebruikers | |
1798 | Conflict met andere weggebruikers | te smal en te hogen stoepranden. Fietssnelweg mogelijk? |
1809 | Conflict met andere weggebruikers | tweerichtingsstraat voor fietsers, maar er is te weinig plaats wanneer fiets en auto elkaar moeten passeren. |
1810 | Conflict met andere weggebruikers | Gevaarlijk wanneer je als fietser bovenkomt op de Astridvest aan het 5-armenkruistpunt. Auto's van de Leuvensestraat nemen hun bocht te scherp en hinderen fietsers. |
1813 | Conflict met andere weggebruikers | te wenig plaats om als fietsers auto's te passeren als je de Gilainstraat naar boven fietst. |
1821 | Conflict met andere weggebruikers | Gevaarlijk punt voor fietsers uit de Raeymaeckersvest, omdat auto's uit de Oude Leuvenstraat hard doorrijden zonder kijken. |
1822 | Conflict met andere weggebruikers | straat te smal om met fiets de auto's te passeren |
1833 | Conflict met andere weggebruikers | De ring opdraaiende auto's bevinden zich nog op het kruispunt wanneer de fietsers en voetgangers mogen oversteken. |
1858 | Conflict met andere weggebruikers | Elke avond na school is hier file. Op dat moment is er ook iemand die altijd de verkeerde rivhting inrijd om de file te vermijden |
1865 | Conflict met andere weggebruikers | fietsers denken dat ze heer en meeste r |
1866 | Conflict met andere weggebruikers | schoolkinderen |
1887 | Conflict met andere weggebruikers | 'woonerf' wordt niet gerespecteerd door autobestuurders |
1888 | Conflict met andere weggebruikers | foutgeparkeerde vrachtwagen op smal stuk |
1889 | Conflict met andere weggebruikers | snelheid van auto's, geven geen voorrang van rechts |
1890 | Conflict met andere weggebruikers | auto's snijden bocht af, houden geen rekening met fietsers |
1891 | Conflict met andere weggebruikers | auto's houden niet voldoende rechts voor fietsen tegen richting |
1892 | Conflict met andere weggebruikers | erg smal, auto's wachten niet tussen geparkeerde wagens |
1893 | Conflict met andere weggebruikers | auto's die van AStridvest komen geven zelden voorrang van rechts aan fietsers die van Avendoren komen |
1996 | Conflict met andere weggebruikers | zeer gevaarlijk oversteken |
1997 | Conflict met andere weggebruikers | zeer zeer gevaarlijk oversteken, voornamelijk als het al groen is (1 seconde is genoeg) als je als fiets aankomt. Er is ook verwarring bij auto's die het voetgangerslicht rood zien en denken dat fietsers dan ook rood hebben. Wat niet zo is, voor de duidelijkheid! |
2000 | Conflict met andere weggebruikers | te smal. je moet goed bergop met de fiets, dat is traag en er zit altijd 1 of meerdere auto's achter je aan te rijden (plakt achter je aan, wilt je voortduwen) |
2001 | Conflict met andere weggebruikers | te smal om omhoog te fietsen |
2002 | Conflict met andere weggebruikers | te smal; de enige goede route van Potterijstraat naar Goossensvest (want Moespikstraat mag je niet af, hoewel veel fietsers het toch doen). De straat is te smal, als er een auto is, moet ofwel de fiets ofwel de auto aan de kant. Kruisen is bijna onmogelijk. |
2174 | Conflict met andere weggebruikers | |
2241 | Conflict met andere weggebruikers | zeer gevaarlijk punt |
2243 | Conflict met andere weggebruikers | zeer gevaarlijk kruispunt |
2284 | Conflict met andere weggebruikers | Veeeel te smal |
2285 | Conflict met andere weggebruikers | Veeeel te smal |
2314 | Conflict met andere weggebruikers | als je beneden naar ring fietst, zeer gevaarlijke bocht, auto's snijden die af en zien fietsers niet komen |
2315 | Conflict met andere weggebruikers | als je op fietsknop drukt, zien auto's die afslaan niet dat het groen is voor fietsers |
2317 | Conflict met andere weggebruikers | Zeer gevaarlijk kruispunt, zeker in bietenseizoen! Vrachtwagens die uit suikerfabriek komen kunnen fietsers die oversteken ook helemaal niet zien vanachter bocht. |
2320 | Conflict met andere weggebruikers | Straat waar je als fietser tegen richting mag rijden maar te smal, auto's rijden je van de baan, zeker in bocht! |
2329 | Conflict met andere weggebruikers | Als het licht voor voetgangers/fietsers al groen is rijden er vaak nog afslaande auto's door. |
2332 | Conflict met andere weggebruikers | Weg in slechte staat en veel sluipverkeer |
2333 | Conflict met andere weggebruikers | Als fietser mag je tegen richting rijden maar zeer gevaarlijke bocht waar auto's je niet zien aankomen |
2334 | Conflict met andere weggebruikers | Als fietser mag je tegen richting rijden maar straat is te smal om als fietser en auto te kruisen |
2335 | Conflict met andere weggebruikers | Als fietser mag je tegen richting rijden maar straat is te smal om te kruisen |
2338 | Conflict met andere weggebruikers | Nemen vaak weg door Heldenland om kruispunt nr.5 te vermijden. Echter stukje smalle doorgang met haagjes, niet bedoeld voor doorgaande fietsers? Vaak onveilige situatie met voetgangers of tegenligger fietsers. |
2356 | Conflict met andere weggebruikers | Hier is er een uitdeining van het voetpad - een klein extra bochtje, waardoor je als fietser ook een klein bochtje naar links maakt om de weg mee te volgen. De meeste autobestuurders houden hier geen rekening mee waardoor dit regelmatig uitermate gevaarlijke situaties oplevert. |
2359 | Conflict met andere weggebruikers | Hier is een zebrapad met aan weerskanten strepen om auto's te verbieden om te parkeren. Dit werkt niet, zeker niet op schooldagen. Auto's parkeren zich op deze strepen waardoor er nauwelijks zicht is op overstekende voetgangers. Het zou veel beter zijn om hier een soort van plateau/lage bloembakken te zetten zodat auto's zich hier niet kunnen parkeren en het zicht op overstekende voetgangers toch niet belemmerd wordt. |
2360 | Conflict met andere weggebruikers | Hier is een zebrapad met aan weerskanten strepen om auto's te verbieden om te parkeren. Dit werkt niet, zeker niet op schooldagen. Auto's parkeren zich op deze strepen waardoor er nauwelijks zicht is op overstekende voetgangers. Het zou veel beter zijn om hier een soort van plateau/lage bloembakken te zetten zodat auto's zich hier niet kunnen parkeren en het zicht op overstekende voetgangers toch niet belemmerd wordt. Dit punt is minder gevaarlijk dan iets hoger in de straat omdat er meestal leerkrachten zijn om overstekende kinderen te begeleiden. |
2371 | Conflict met andere weggebruikers | zeer smal einde van de weg. Beter breder voetpad en stukje fietsstraat zodat iedereen er nog veilig kan passeren en voldoende plaats heeft. Wagens mogen niet inhalen op dit weliswaar korte stukje. |
2374 | Conflict met andere weggebruikers | einde Astridvest is smal en automobilisten die het kruispunt oprijden rijden soms rakelings en snel langs de fietsers. |
2408 | Conflict met andere weggebruikers | Zeer onduidelijke situatie: 1 aangeduid fietspad dat bruikbaar is richting centrum. Maar wat met fietsers in de omgekeerde richting??? Sommige fietsers rijden op het fietspad, andere fietsers rijden rechts maar dit is heel gevaarlijk naast de rij geparkeerde auto's. |
2431 | Conflict met andere weggebruikers | autos en bussen |
2432 | Conflict met andere weggebruikers | verkeerslichten te voordele van de autos |
2454 | Conflict met andere weggebruikers | Hier komen veel fietsers langs die naar het Mulkdellepad willen maar ze rijden tussen de auto's en vrachtwagens, zeer gevaarlijk. |
2459 | Conflict met andere weggebruikers | Een drukke straat waar er voor fietsers eigenlijk geen plaats is. |
2460 | Conflict met andere weggebruikers | Een super smal en onveilig fietspad |
2461 | Conflict met andere weggebruikers | Een super smal en onveilig fietspad |
2462 | Conflict met andere weggebruikers | Een super smal en onveilig fietspad |
2495 | Conflict met andere weggebruikers | de bakkersklanten parkeren zich overal en houden weinig rekening met andere weggebruikers |
2525 | Conflict met andere weggebruikers | gelijktijdig groen voor fietsers en autoverkeer dat van St-Helenavest of Groenstraat komt. Verkeer dat de vest opdraait heeft overstekende fietsers al te vaak niet gezien. Dit is vooral het geval wanneer het verkeerslicht al op groen staat wanneer je aangefietst komt. Levensgevaarlijk! |
2598 | Conflict met andere weggebruikers | De weg is te smal om fietsers en auto's tesamen. |
2615 | Conflict met andere weggebruikers | als je auto's tegenkomt als tegenligger geven ze je amper ruimte of minderen ze amper snelheid |
2616 | Conflict met andere weggebruikers | auto's laten geen ruimte voor fietsers om te passeren als ze voor het rode licht staan. Er is een fietssuggestie strook en er is ruimte genoeg om een strook te laten om fietser te laten passeren, maar auto's laten die ruimte niet |
2622 | Conflict met andere weggebruikers | moelijk om dit kruispunt over te steken met de fiets als je vanuit Leuvenselaan richting station fietst |
2635 | Conflict met andere weggebruikers | Te smal voor auto's en fietsers tesamen |
2643 | Conflict met andere weggebruikers | |
2649 | Conflict met andere weggebruikers | Door manier van aanleggen zijn auto's verplicht om fietspad te blokkeren als ze Leuvenselaan richting Leuven of Withuisstraat willen oprijden |
2679 | Conflict met andere weggebruikers | |
2680 | Conflict met andere weggebruikers | |
2681 | Conflict met andere weggebruikers | |
2682 | Conflict met andere weggebruikers | |
2712 | Conflict met andere weggebruikers | licht voor voetgangers staat op rood maar licht fietsers op groen waardoor afslaande automobilisten menen dat de fietser niet mag over rijden |
2753 | Conflict met andere weggebruikers | apart groen fietsers / voetgangers zorgt voor onveiligheid |
2754 | Conflict met andere weggebruikers | gevaarlijk kruispunt |
2757 | Conflict met andere weggebruikers | zeer smalle strook voor fietsers, hoge snelheid van auto's die geen afstand houden |
2784 | Conflict met andere weggebruikers | |
2793 | Conflict met andere weggebruikers | Erg gevaarlijk als je aan komt rijden met de fiets en het licht geeft groen. Gemotoriseerd verkeer dat de vesten oprijdt heeft te vaak geen oog voor de fietser die tegelijk oversteekt. Zeker omdat het licht voor de voetgangers dan op rood staat. |
2818 | Conflict met andere weggebruikers | Conflictvrije lichten aub |
2819 | Conflict met andere weggebruikers | Conflictvrije lichten aub |
2820 | Conflict met andere weggebruikers | Fietsvoorsorteervak op kruispunt |
2821 | Conflict met andere weggebruikers | Te smal voor fietsers en autos |
2823 | Conflict met andere weggebruikers | Verbinding naar Hoegaarden niet aangeduid, onveilig om over te steken |
2824 | Conflict met andere weggebruikers | Dit is toch een textbook voorbeeld van een fietsstraat??? |
2936 | Conflict met andere weggebruikers | gevaarlijk palaveren tussen de auto's |
2937 | Conflict met andere weggebruikers | weg te smal voor fiets en wagen |
2938 | Conflict met andere weggebruikers | fiets te smal voor fiets en wagen |
2939 | Conflict met andere weggebruikers | weg te smal voor fiets en wagen |
2959 | Conflict met andere weggebruikers | Als fietser heb je hier groen samen met voertuigen. Voetgangers niet steeds. Voor voertuigen is dit niet steeds duidelijk (zien rood voor voetganger, niet altijd het groen voor fietser) wat voor occasionele gebruikers van dit kruispunt verwarrend kan zijn en dus gevaar opleveren. |
2977 | Conflict met andere weggebruikers | je moet superlang wachten op groen voor fietser /voetganger. zo lang dat je door rood oversteekt |
2978 | Conflict met andere weggebruikers | Wagens houden amper rekening met fietsers. |
2979 | Conflict met andere weggebruikers | Auto's houden amper rekening met fietsers. |
2980 | Conflict met andere weggebruikers | Voetgangers steken in éénrichtingsstraten vaak over zonder naar de andere kant te kijken. Bijna maandelijks een conflict met iemand die zonder kijken oversteekt. |
3012 | Conflict met andere weggebruikers | Het fietspad wijkt ineens uit naar links zodat je op een rijvak komt. Gezien de drukte tijdens de spits voelt dat onveilig aan. |
3015 | Conflict met andere weggebruikers | voetgangers lopen altijd in de weg voor fietsen die naar de via moeten |
3031 | Conflict met andere weggebruikers | je mag hier niet de stad uitrijden. zou moeten kunnen |
3063 | Conflict met andere weggebruikers | Te smal voor fietsers in twee richtingen. Zelfs in één richting al problematisch, zeker met het drukke busverkeer. |
3069 | Conflict met andere weggebruikers | |
3109 | Conflict met andere weggebruikers | Te veel auto's hier bij aanvang van de school waardoor je met de fiets op het voetpad moet rijden. |
3115 | Conflict met andere weggebruikers | |
3116 | Conflict met andere weggebruikers | |
3128 | Conflict met andere weggebruikers | |
3131 | Conflict met andere weggebruikers | |
3132 | Conflict met andere weggebruikers | |
3134 | Conflict met andere weggebruikers | Te weinig ruimte om als fietser naar het centrum te fietsen. Van het centrum weg lukt beter omdat je met de auto mee rijdt maar naar het centrum durf je al eens bijna neus aan neus met auto's te staan. Te weinig ruimte tussen fietsers en auto's in heel deze straat |
3171 | Conflict met andere weggebruikers | conflict met auto's of bussen |
3172 | Conflict met andere weggebruikers | Weg is te smal. Heel onveilig! |
3177 | Conflict met andere weggebruikers | |
3224 | Conflict met andere weggebruikers | Straat heeft een rare vorm. Reeds ongeluk gehad waarbij ik frontaal aangereden werd terwijl ik mijn twee kinderen mee had op de fiets en aan de goede kant van de straat reed. |
3252 | Conflict met andere weggebruikers | |
3253 | Conflict met andere weggebruikers | |
3254 | Conflict met andere weggebruikers | |
3256 | Conflict met andere weggebruikers | Ter hoogte van bakkerij Vanderveken (waar iedereen zo kort mogelijk bij geparkeerd wil staan, ookal betekent dat "op het fietspad" of zelfs "op de bushalte" slaan chauffeurs hun deuren veel te achteloos open. Elke ochtend en avond ben ik bang dat ik daar tegen een portier zal fietsen omdat het fietspad zeer kort naast de parkeerplaatsen ligt. Ik fiets er in praktijk altijd nét niet (of net wel) op straat. |
3303 | Conflict met andere weggebruikers | Als je als fietser vanuit Aarschotsesteenweg naar centrum fiets en op wettelijke manier voor rood licht stop, sta je net te ver van kruispunt, hierdoor gebeurt het vaak dat rechtsafslaand verkeer richting Withuisstraat je de pas afsnijdt. |
3304 | Conflict met andere weggebruikers | Hier ook, vaak conflict met autoverkeer vanuit Helanavest richting E40 met fietsers die vanuit Helenavest naar Moespik oversteken. |
3305 | Conflict met andere weggebruikers | Onoverzichtelijk kruispunt voor fietsers |
3313 | Conflict met andere weggebruikers | Voor zover auto's en fietsen door de Leuvensestraat toegelaten is (eigenlijk onbegrijpelijk) zou dit op z'n minst een fietsstraat moeten worden. |
3314 | Conflict met andere weggebruikers | Door de verschillende toegangswegen en verkeer dat van overal komt, is dit voor fietsers een heel gevaarlijkpunt. Een veel gebruikt punt door fietsers die van het Houtemveld of Grand Slam komen. |
3315 | Conflict met andere weggebruikers | De parkingstrook langs de Vinckenboschvest wordt vaak gebruikt door vrachtwagens. Hierdoor is vaak een deel van het fietspad geblokkeerd. Een parkeerverbod voor vrachtwagens zou een goed idee zijn. Rustplaatsen voor vrachtwagenchauffeurs, buiten de vesten (industrieparken,..) kunnen hier een antwoord op bieden. |
3326 | Conflict met andere weggebruikers | Heel de Leuvensestraat |
3359 | Conflict met andere weggebruikers | Fietsers mogen in theorie in 2 richtingen, in de praktijk blijkt dit vaak niet gewaardeerd door automobilist |
3437 | Conflict met andere weggebruikers | Straat is te smal om auto's en fietsers veilig te laten kruisen. |
3438 | Conflict met andere weggebruikers | Straat is te smal om auto's en fietsers veilig te laten kruisen. |
3445 | Conflict met andere weggebruikers | Straat is te smal om auto's en fietsers veilig te laten kruisen. |
3453 | Conflict met andere weggebruikers | Enkele richting ook voor fietsers en die houden zich daar niet aan |
3454 | Conflict met andere weggebruikers | Fietsers respecteren enkele richting niet |
3455 | Conflict met andere weggebruikers | Autos dringen achter fietsers als die de berg op rijden, kunnen niet voorbij |
3457 | Conflict met andere weggebruikers | Altijd gevaarlijk punt |