Map
Legende verbergen - vink aan om om de legende onder kaart te verbergen
Waar zijn de knelpunten voor voetgangers?
Onveilig
Geen (kwalitatieve) voetpaden
Geen / te weinig zebrapaden
Geen / te weinig rustpunten
Idee of voorstel
Ander
Waar zijn de fietsknelpunten?
Onveilig
Geen kwalitatieve fietsroutes
Geen / te weinig fietsenstalling
Missing links
Conflict met andere weggebruikers
Verlichting
Idee of voorstel
Ander
Waar zijn de knelpunten voor het openbaar vervoer? Of wil je enkele suggesties kwijt?
Onveilig
Te weinig (kwalitatieve) bushaltes
Onvoldoende buslijnen
Idee of voorstel
Ander
Waar zijn de knelpunten voor het autoverkeer? Waar is er doorgaand verkeer?
Onveilig
Doorgaand verkeer
Parkeerbeleid
Bereikbaarheid
Idee of voorstel
Ander
Nr | Onderwerp | Bijdrage |
---|---|---|
4 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
5 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
7 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
17 | Onveilig | te smalle stoep |
18 | Onveilig | onduidelijke rijrichtingen en zeer diepe plassen |
19 | Idee of voorstel | openbaar toilet |
20 | Idee of voorstel | openbaar toilet |
24 | Onveilig | te smal, onveilig voor al het doorgaand verkeer, geen plaats om over te steken, slecht voetpad, geen fietsstroken, te snel rijden |
25 | Ander | te kort groen om veilig over te steken |
26 | Ander | te kort groen om over te steken |
39 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
41 | Idee of voorstel | Autoluwe zone |
44 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
46 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smalle voetpaden |
47 | Idee of voorstel | Autoluwe zone |
52 | Idee of voorstel | Autoluwe zone |
67 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpaden worden oud |
69 | Geen / te weinig zebrapaden | Kruispunt zonder zebrapad |
88 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
89 | Idee of voorstel | Onaangekondigde plaatsing van verkeerdrempel |
90 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
91 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
92 | Onveilig | Vaak rondhangende jongeren(Roma), druggebruik, alcoholmisbruik |
93 | Onveilig | Rondhangende Roma drankmisbruik, algemeen overlast |
95 | Onveilig | Overlast Roma zigeuners |
96 | Onveilig | Overlast door klanten die aan winkel blijven staan om alcohol te nuttigen |
97 | Ander | Afrikaanse winkel, vaak wagens die foutief staan, waardoor er moeilijk voorbij kan worden gereden. |
98 | undefined | ganse straat:voetpad ligt soms scheef en is smal |
99 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | over de beide kanten en grote afstand is het een zeer slechte toestand |
100 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | idem punt 1 |
104 | Onveilig | Heel gevaarlijk kruispunt om over te steken |
112 | Onveilig | Auto's rijden over de stoep, stoep ligt ongelijk en is smal |
113 | Onveilig | Asverschuiving maakt het zeer gevaarlijk voor voetgangers |
114 | Onveilig | Oversteekplaats aan zebrapad, auto's rijden zeer vaak te snel en/of stoppen niet |
115 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Geen verhoging voor voetpad voetgangers |
133 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Smalle voetpaden. Geparkeerde auto's, auto,'s rijden vaak te snel. |
137 | Onveilig | Levensgevaarlijk voor voetgangers om over te steken aangezien je het aankomend verkeer niet ziet aankomen vanuit de kapelstraat. |
138 | Onveilig | levensgevaarlijk kruispunt om uit de lombardstraat te komen als zwakke weggebruiker en richting Torsinstraat te gaan, de auto's vliegen uit de bostsestraat de grote bergstraat op. |
139 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Stoep te smal om op te kunnen blijven stappen met buggy of rolstoel ofzo |
151 | Onveilig | Oversteekplaats ring wulmersumsesteenweg is super gevaarlijk voor fietsers en voetgangers. Auto's die afdraaien zien de zwakke weggebruikers niet, tijd om over te steken is onvoldoende, gevaarlijke situatie |
152 | Onveilig | Wulmersumsesteenweg te gevaarlijk voor zwakke weggebruikers, auto's zien zwakke weggebruikers niet, niet voldoende tijd om over te steken, zelfs niet met fiets, geen duidelijke plaats waar fietsers mogen wachten voor rood licht |
154 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
158 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad in heel slechte staat en véél te smal - onmogelijk met buggy. |
159 | Onveilig | Waarom is deze straat niet éénrichting? Er is geen plaats om elkaar te kruisen met de geparkeerde wagens |
161 | Ander | Het hotel heeft een ondergrondse parking die niet gebruikt wordt. Hierdoor moeten de klanten en bezoekers op de omliggende straten parkeren zodat er minder gelegenheid is voor bewoners. Ik dacht nochtans dat dit een voorwaarde was toen het hotel een vergunning kreeg. |
163 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad veel te smal (en dit in een straat met een WZC) |
164 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Onveilig door gebrek aan voetpad |
165 | Onveilig | Wanneer komt hier nu eindelijk eens een fietspad? |
166 | Onveilig | Gevaarlijk voor voetgangers |
167 | Onveilig | Gevaarlijk voor fietsers |
168 | Onveilig | Waarom niet autovrij? |
169 | Onveilig | Waarom niet autovrij? |
176 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad te smal |
177 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Kwaliteit voetpaden zijn erbarmelijk |
188 | Idee of voorstel | Een spiegel zou er handig zijn want je ziet de auto’s moeilijk komen… |
189 | Geen / te weinig zebrapaden | Graag een zebrapad… steken veel mensen over op de straat. |
193 | Onveilig | Helemaal niet veilig voor de kinderen om over te steken tijdens de spitsuren. Auto’s rijden veeeel te snel , er is ook nooit politiecontrole en er zou elke dag bij het begin en einde van lessen een politieagent moeten staan. |
199 | Onveilig | Te grote stroom studenten secundair zodat kinderen eigen school niet binnen geraken, ochtend en avond schooldagen |
202 | Idee of voorstel | Meer ontspanningsmogelijkheden, zie uitleg hierboven |
207 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpaden veel te smal op het bovenste gedeelte mensen moeten groene bak bij de buren plaatsen |
208 | Idee of voorstel | Hogere banken om te rusten zouden welkom zijn voor oudere personen |
231 | Onveilig | Veel te smal en te hellend voetpad. Ik ben er met mijn rolstoel af gevallen voor een aankomende wagen |
232 | Onveilig | Zeer onveilige oversteekplaatsop dit ganse kruispunt. Mijn rolstoel blokkeert daarbij het op- of afru-ijden vande stoep. Om de raeymaeckersvest over te steken zie je het verkeer komende van het cetrum niet |
233 | Onveilig | Voetpad veel te smal. Ik kan daar geen voetgangers kruisen. Zeker met al dat zwaar verkeer voel ik mij daar onveilig. Het zwaar verkeer zou daar verboden moeten worden. |
234 | Onveilig | Voetpad veel te smal |
236 | Onveilig | Te slechte kasseien. Onberijdbaar met een rolstoel. |
237 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Staat van de wegjes in het park |
250 | Onveilig | Het is sinds de heraanleg van de markt voor voetgangers totaal onduidelijk waar zij moeten lopen. Plus auto's weten ook niet waar te staan, waar te rijden, gevaarlijke verkeerssituatie tot gevolg. |
255 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
273 | Onveilig | Auto's en bussen rijden erg snel. Voorrangsregels zijn niet duidelijk |
295 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Er is geen verhoogd voetpad, de auto's/fietsers/brommers rijden vaak snel en kort door de bocht, bijzonder onaangename ervaring, ik heb er dikwijls schrik |
299 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | te smal |
300 | Onveilig | losliggende tegels |
301 | Onveilig | voetpad te smal |
303 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | voetpad afhellend naar rijweg en te smal |
304 | Onveilig | voetpad te smal. Dikwijls obstakels op het voetpad |
311 | Onveilig | Smalle paden gevaarlijk in combinatie met voorbijrijdende wagens en fietsen op het trottoir |
312 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Slecht begaanbaar voor oudere mensen |
316 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Zeer slecht bewandelbaar |
320 | Idee of voorstel | Fietsenstalling, eventueel wat groen en/of buurtbankje |
321 | Idee of voorstel | Fietsenstalling aan het groenperkje en/of buurtbankje. |
338 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | zowel weg als voetpad in zeer slechte staat |
339 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad in slechte staat. |
340 | Geen / te weinig zebrapaden | geen oversteekplaatsen, druk autoverkeer |
351 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
352 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | smalle voetpaden |
366 | Onveilig | Auto's komen hier langs alle kanten en het is voor fietsers en voetgangers gevaarlijk (zeker 's ochtends en 's avonds tijdens de piekuren) |
367 | Geen / te weinig zebrapaden | |
368 | Onveilig | Smalle eenrichtingstraat waar men tegen hoge snelheid inrijdt zonder te kunnen zien wat er om de hoek is |
372 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Zebrapad geeft uit op een tegelbreed voetpad op een scherpe hoek met razendsnelle auto 's |
375 | Onveilig | Te weinig tijd om over te steken |
377 | Onveilig | In stukken gehakt voetpad met auto's die je niet zien staan en te snel rijden |
378 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Geen voetpad, auto's rijden te snel in, geen plek om naartoe te springen |
380 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smal voetpad |
381 | Onveilig | Niet genoeg tijd om vesten veilig over te steken |
382 | Idee of voorstel | Benut dot mooie steegje naar de sint germanus kerk |
383 | Idee of voorstel | Benut dit mooie steegje naar de germanus kerk |
384 | Idee of voorstel | Vervang dode boom met nieuw groen |
385 | Idee of voorstel | Benut dak ondergrondse parking als groendak (win win bij regen) |
386 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smal voetpad |
387 | Onveilig | Onduidelijl wat voetpad is en wat autoweg |
404 | Onveilig | te snel verkeer; te veel verkeer; versperde voetpaden |
405 | Onveilig | Geparkeerde autos, bestelwagens en vrachtwagens op de stoep |
406 | Onveilig | zeer onveilige verkeerssituatie (stoepparkeren, afgesloten stoep, werken, ...) in schoolbuurt |
407 | Onveilig | stoepparkeren |
408 | Onveilig | te veel en te snel verkeer; smalle stoepen; te mijden als voetganger of fietser |
409 | Onveilig | niet respecteren winkelerf; te snel en te veel gemotoriseerd verkeer |
410 | Onveilig | stoepparkeren; te snel en te veel gemotoriseerd verkeer |
412 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | veel te smal - je moet op straat lopen als iemand je tegemoet komt |
414 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Vreselijk om met rolstoelgebruikers van de rusthuizen naar het centrum te raken |
415 | Onveilig | Al zo lang werken, met veel files door het lange uitladen van de werkmannen hun materiaal -> onveilig voor fietsers |
416 | Onveilig | Praktisch heel de dag staan hier camionettes/auto's hun spullen uit te laden -> veel verkeershinder auto's + onveilig voor fietsers want auto's staan op het fietspad |
417 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Auto's parkeren zich vaak over de streep van het fietspad. Ook is hier een grote put op de fietsstrook , gevaarlijk |
428 | Onveilig | Het is een punt waar veel banen samenkomen en waar weinig aandacht is voor de overstekende voetgangers. Een rond punt of rood licht zou hier handig zijn, of misschien het verkeer anders laten circuleren. |
429 | Idee of voorstel | Verkeersheuvel, flitspaal of andere middelen om het verkeer af te remmen. |
430 | Geen / te weinig zebrapaden | Dit punt is gevaarlijk voor de overstekende voetgangers, aangezien de meeste chauffeurs te gefocust zijn op de bussen en ze hebben geen zicht op voetgangers door de geparkeerde wagens. |
431 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
432 | Onveilig | Auto’s met te hoger snelheid |
433 | Geen / te weinig rustpunten | |
434 | Onveilig | Herinrichting kruispunt (auto’s die tegen de richting de liefdestraat inrijden) |
436 | Idee of voorstel | Vergroening van de buurt (afgezaagde stam), centrale wijkafvalophaalpunten ipv vuilzakken aan elke deur) |
437 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
438 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
439 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smalle voetpaden, te veel hardrijders in zone 30 |
440 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
446 | Geen / te weinig zebrapaden | |
451 | Onveilig | |
456 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Erg smal voetpad |
462 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Er is niet eens een deftig voetpad |
468 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smal bij ochtendspits |
470 | Idee of voorstel | Autovrij maken |
472 | Onveilig | Veel te smal voetpad dat ook nog een scheef ligt. Je moet telkens deels op straat komen. |
473 | Onveilig | Slechte overgang van voetpad naar zebrapad. Ziet er ook niet uit met de asfalt die er is geplaatst langs de zijkanten. |
474 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad is enige tijd geleden heraangelegd waardoor dit zeer schuin ligt om makkelijk in en uit te rijden. Helaas van gebruikers van het voetpad niet handig. |
475 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Zeer hoge borduren, waar je niet makkelijk op en af kan. |
476 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Veel losliggende tegels die gevaarlijk zijn voor minder mobiele mensen. |
477 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Smalle voetpaden. |
478 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad in slechte staat. Is verzakt en er staat regelmatig water bij regenval. |
479 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Allegaartje van klinkers, tegels, enz. Oogt niet verzorgt. |
480 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Vele van de kleine steentjes liggen lossen, er zijn gaten of deze zijn wat opgevuld met asfalt. |
492 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
493 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
494 | Geen / te weinig rustpunten | |
495 | Geen / te weinig rustpunten | |
496 | Geen / te weinig rustpunten | |
497 | Geen / te weinig zebrapaden | |
498 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
499 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
500 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
501 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
502 | Geen / te weinig zebrapaden | |
503 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
504 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
505 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
506 | Geen / te weinig rustpunten | |
507 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
508 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
509 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
510 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
511 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
513 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
534 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Ontoegankelijk voetpad aan de zijde van de garages. Ook de lindes ernaast worden bedreigd. Garages weg en meer ruimte voor de bomen en een voet pad op veilige afstand! |
544 | Onveilig | groen voor auto's die links afslaan en voetgangers/fietsers tegelijkertijd |
559 | Onveilig | Te weinig afscheiding tussen vervoer en wandelaars/fietsers. |
560 | Geen / te weinig rustpunten | Te weinig afstand tussen voetgangers/fietsers en auto’s/vrachtwagens. |
568 | undefined | Weg en voetpad slechte staat |
570 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
600 | Onveilig | Voetpad is te smal |
601 | Onveilig | Voor fietsers komende van de ring naar Kappelenstraat of baduinstraat |
602 | Onveilig | Vaak foutgepaarkeerde auto's waardoor voetpad niet toegankelijk is |
603 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Doorgang te smal voor voetgangers |
631 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | afwezigheid stoep of zeer klein - straat in slechte staat |
633 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | slechte kwaliteit voetpad (losgekomen kasseien) |
634 | Geen / te weinig zebrapaden | afwezigheid voetpad |
635 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | slechte kwaliteit voetpad (losgekomen kasseien) |
636 | Geen / te weinig zebrapaden | afwezigheid zebrapad |
637 | Onveilig | afwezigheid zebrapad |
638 | Geen / te weinig zebrapaden | |
639 | Onveilig | gevaarlijk kruispunt voor zwakke weggebruikers |
640 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | afwezigheid zebrapaden en te kleine voetpaden. Auto's staan ook vaak in de weg (en een beetje meer groen mag ook) |
651 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Aan begin van Ooievaarstraat veel te smal voetpad aan beide kanten. Je bent verplicht om met een buggy in het straat te wandelen. |
653 | Onveilig | Voetpad in zeer slechte staat |
654 | Onveilig | Aan begin OLV Broedersstraat is er geen onderscheid tussen voetpad en straat, wat het heel gevaarlijk maakt als je op wandel bent met kleine kindjes die je wilt leren op het voetpad te blijven stappen. |
655 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad ligt er gevaarlijk bij, vooral aan linkerzijde als je naar beneden wandelt |
663 | Onveilig | Er is geen zebrapad of oversteekplaats voor voetgangers vanop de 4e Lancierslaan naar Station. Dit is gevaarlijk voor voetgangers. |
664 | Onveilig | Verkeer van de vesten draait de Diestesteenweg op, verkeer vanuit de Houtemstraat wil beide richtingen uit (Vesten/Diest) hierbij worden ze gedwongen om beide zebrapaden in te nemen of verliezen ze fietsers en voetgangers uit het oog door de verkeersdrukte. |
674 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpaden zijn te smal voor de schoolgaande jeugd waardoor veel kinderen en ouders op de weg moeten wandelen. De voetpaden zijn ook in slechte staat |
675 | Onveilig | Voetpaden zijn te smel voor de schoolgaande jeugd waardoor ze tussen de auto's en op de straat lopen. Zeer gevaarlijk voor en na school |
676 | Idee of voorstel | Mooie heraanleg van de markt. Voorstel: zorg ervoor dat de straat en voetpaden zichtbaar gescheiden zijn bv. Witte markering, bloembakken... |
684 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Een smerige en armoedige straat (derde wereld). Het is zo erg dat veel mensen op straat stappen. Zelfs voetpaden met kasseien. De goot wordt zelden of nooit gereinigd. |
687 | Onveilig | Auto's rijden te snel |
688 | Onveilig | Als je als voetganger of fietser uit de Donystraat komt riskeer je aangerden te worden door een auto die uit de Kapelstraat komt en de bocht afsnijdt. |
689 | Onveilig | Voetpad zeer smal, maar moet beter aangelegd worden. Bovendien een smerige straat. |
691 | Ander | Vuil en smerig, glad door de vuiligheid (duivendrollen). Men moet de bewoners verplichten hun het voetpad voor hun huis proper te houden; idem voor de goot. Zoniet een gasboete. |
692 | Onveilig | Voetpad is voor meer dan de helft begroeid met onkruid. |
694 | Onveilig | Auto's rijden te snel, vooral 's avonds laat. |
706 | Onveilig | auto's lijken zeer weinig oog te hebben voor voetgangers |
708 | Onveilig | |
709 | Onveilig | |
710 | Onveilig | hier zouden echt geen auto's mogen rijden |
711 | Onveilig | mensen gaan op terrasje zitten maar er rijden auto's langs |
721 | undefined | gevaarlijk kruispunt voor voetgangers, voetpad is zeer smal op de hoek veldbornstraat/liefdestraat. Er kunnen amper 2 voetgangers naast elkaar. |
723 | undefined | Zeer smal voetpad, amper 2 tegels breed en auto's rijden snel. Als vuilzakken buitenstaan moet je op de straat gaan. |
742 | Onveilig | Te smal voetpad |
744 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smal |
745 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smal |
746 | Onveilig | Onveilige oversteekplaats voor voetgangers die uit de Pastorijstraat komen. Geen voetpad achter bushokje. |
778 | Onveilig | |
779 | Onveilig | |
780 | Onveilig | |
781 | Onveilig | gevaarlijke oversteekplaats |
782 | Onveilig | start gevaarlijk fietspad |
783 | Onveilig | einde gevaarlijk fietspad |
784 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
785 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
798 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | smal voetpad |
802 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
803 | Geen / te weinig zebrapaden | |
822 | Onveilig | Van de lichten van Carrefour express tem lichten van Moespik is het levensgevaarlijk om te voet , met de fiets alleen of samen met je kinderen of je hond te wandelen / fietsen door de enorm hoge snelheid waarmee wagens en vrachtwagens voorbij knallen ! Ook geraak je hier met je eigen wagen niet van je oprit door “het autostrade gehalte” van dit stuk van de vest! Op de andere vesten (albertvest,…) is dit mooi ingebed (aparte strook voor de huizen voor parking ; veilige -ver van de rijweg & met een strook groen ertussen- voetpad & fietszone (naar voorbeeld van Nederland) . Waarom daar wel & 1 deel van de ring niet? Wonen hier niet de “juiste” mensen ?!? (Ook 0,0 controle op de 50km/u in die zone , alleen aan de lichten zelf , maar ertussen vlammen ze door !) |
826 | Onveilig | Ronduit gevaarlijk kruispunt! Zeker met kinderen. |
831 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
845 | Geen / te weinig zebrapaden | Er is geen zebrapad langs de kant Leuvensestraat/Ketelmakerstraat |
846 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | de voetpaden zijn hier nogal smal, vooral om van de Torsinplaats naar de Lombardstraat te gaan is gevaarlijk |
847 | Onveilig | Onze kinderen gaan met de fiets naar school, wanneer zij 's morgens langs hier naar de Waaiberg gaan is dit wel gevaarlijk met de auto's die richting de markt rijden. |
848 | Onveilig | Door het vele verkeer 's morgens en 's avonds en de vele voetgangers is dit een gevaarlijk kruispunt |
867 | Ander | geen leuk rustpunt |
868 | Ander | deze voetweg gebruik ik geregeld om niet langs de drukke steenweg te wandelen richting carrefour, brico, etc |
869 | Ander | dit pad gebruik ik om van bij mij thuis in withuisstraat via het station, naar delhaize te wandelen of te fietsen |
870 | Onveilig | auto's komen veel te snel aangereden en letten niet op voetgangers/fietsers |
871 | Onveilig | auto's komen te snel aan en letten niet op voetgangers / fietsers - voetpad licht slecht in die bocht |
872 | Onveilig | auto's vliegen hier altijd uit de straat zonder op te letten of er fietsers of voetgangers zijn, ze zien ze ook niet goed door de gebouwen |
873 | Onveilig | bij deze servitudeweg staat geen spiegel om aankomende auto's / fietsers/voetgangers goed te kunnen zien, daardoor moet je al met je volledige snuit van de auto op met voetpad rijden, wil je iets kunnen zien aankomen |
884 | Onveilig | Kruispunt is niet overzichtelijk genoeg, veel veekeer van centrum nezmt de hoek om naar de astridvest |
894 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
895 | Onveilig | De straat is in lamentale staat en een ramp voor wagens, fiesers en voetgangers. |
897 | Onveilig | glad door mos en onkruid |
904 | Geen / te weinig zebrapaden | geen veilige oversteek naar gamma/Aldi |
905 | Onveilig | zoontje moet hier op stoep fietsen van mij maar de randen van de stoep zijn superhoog dus moet hij bij ingang en uitgang van de kliniek telkens af- en opstappen, wat dan ook weer moeilijk en gevaarlijk is |
906 | Onveilig | idem vorig punt. Voetpaden te hoog. Hierdoor is kliniek voor rolstoelgebruikers moeilijk toegankelijk |
907 | Onveilig | Geen voetpad. Super onveilig. Gewoon wat grond en uitstekende stenen |
925 | Onveilig | |
926 | Onveilig | |
927 | Onveilig | |
928 | Onveilig | |
929 | Onveilig | |
930 | Onveilig | |
931 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
932 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
933 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
934 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
935 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
936 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | verschillende straten |
972 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smal en slecht heraangelegd na werken voor kringloopwinkel |
973 | Idee of voorstel | reclameborden vuilbakken, reclameborden en bestelwagens op de voetpaden hinderen . Straat zou beter zonder parkeerplaatsen ingericht worden. |
981 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad veel te smal |
983 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Geen deftig voetpad |
984 | Onveilig | Overtsteken terwijl voertuigen vanuit Goossensvest de ring oprijden |
985 | Onveilig | Gevaarlijk kruispunt in het algmeen, waardoor het ook voor voetgangers gevaarlijk is. Bestuurders kijken meer naar andere voertuigen en vergeten de voetgangers |
1024 | Onveilig | Werken voor 't Convent |
1025 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | heel smal voetpad langs de basisschool |
1026 | Onveilig | zebrapad in bocht, auto's komende van veste zien je niet, soms moet je terug achteruit tussen de auto's gaan staan die richting veste rijden. Auto's negeren zebra ook vaak en staan er op. |
1027 | Ander | enorme stank van de auto's die er massaal aanschuiven richting veste op piekuren |
1041 | Onveilig | Voetgangerslicht blijft niet lang genoeg groen. |
1044 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1070 | Geen / te weinig zebrapaden | geen voetpad |
1071 | Geen / te weinig zebrapaden | enkel fiets oversteek |
1076 | Onveilig | Kasseien zijn ongelijkmatig en moeilijk begaanbaar. |
1077 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Veel te smalle voetpaden |
1078 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Zeer moeilijk te voet te betreden, smalle of ontbrekende voetpaden |
1079 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1080 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Geen voetpaden voor zien men nmoet op de weg lopen tussen de auto's. |
1082 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | voetpad, idem dienstwegen naar de perrons |
1083 | Geen / te weinig zebrapaden | enkel fietsoversteekplaats, geen zebrapad |
1084 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | te egaliseren |
1101 | Onveilig | kinderen kunnen hier niet veilig oversteken, geen zebrapad tussen de Nieuwstraat en de OLV Broederstraat, auto's die in deze hoek inslaan (onveilig voor voetgangers en fietsers die in tegenligging komen) |
1104 | Onveilig | niet veilig voor fietsers die tegen het verkeer in moeten rijden, de straat is te smal voor fietsers. Regelmatig rijden er vrachtwagen door. |
1105 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | de straat is aan hernieuwing toe, er is geen deftige voetpad en veel te smal aan de bovenkant. |
1120 | Onveilig | Onveilig om over ye steken boven aan de waaiberg richting veldbornstraat |
1121 | Geen / te weinig zebrapaden | |
1155 | Onveilig | vaak file en kinderen steken hier willekeurig over en worden vaak bijna aangereden |
1156 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | te smal of bijna geen voetpad aan de zijde van VIA |
1157 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | te smal |
1158 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | smalle voetpaden |
1160 | Geen / te weinig rustpunten | |
1161 | Geen / te weinig rustpunten | |
1174 | Geen / te weinig zebrapaden | |
1175 | Geen / te weinig zebrapaden | |
1176 | Onveilig | Veel te druk bij einde schooltijd, waardoor de leerlingen systematisch op straat staan. Dit gebeurt ook t.h.v. de lager gelegen nachtwinkels / handelszaken. |
1188 | Ander | Onoverzichtelijk, niet conflictvrij oversteken van houtemstraat naar pollepelqtraat |
1198 | Onveilig | |
1199 | Onveilig | Veel te smalle voetpaden, terwijl hier in de straat gereden wordt als op een autosnelweg, ik ben van als ik met mijn dochter de voordeur uit moet. |
1204 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | De huidige verkeer / wandel situatie is hier heel ondeuidelijk |
1213 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | gevaarlijk voetpad in slechte staat |
1216 | Ander | |
1220 | Onveilig | Gevaarlijk oversteken voor voetgangers |
1227 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Aan boerderij op deze hoek is een zeer gevaarlijk voetpad. Vele schoolkinderen stappen hier dagelijks langs. |
1245 | Onveilig | Autos die uit de onze-lieve-V broederstraat komen, nemen hier vaak een aanloop om goed op te trekken, de veldbornstraat in, of snijden de bocht met de kapelstraat scherp af, zodat ze bijna op het voetpad rijden. Dit is echt een zeer gevaarlijke situatie voor kleine kinderen |
1246 | Onveilig | Auto's uit de OLV broedersstraat moeten voorrang geven aan het verkeer uit de croonestraat. Dit gebeurt niet. |
1247 | Ander | Tijdens de koude maanden laten vaak autos hun motoren stationair draaien. Dit zorgt voor stankoverlast, waarbij de gassen ook de huizen van de kapelstraat binnenkomen |
1251 | Onveilig | Te druk verkeer op Goossenvest en veel voetgangers die vanop Kazerneparking naar Heldenland wandelen. Goossensvest moet ontmoedigd worden om als doorgang van boven aan de Ring naar beneden om Ring te vermijden. |
1252 | Onveilig | De gewijzigde verkeerssituatie maakt het makkelijke voor snelheidsduivels op Goossensvest |
1254 | Onveilig | Dubbele doorgang op smalle strook van de Goossensvest (net voor het kkruispunt met Broekstraat maakt dat auto's soms op voetpaden rijden en voetgangers bijna omver gereden worden. De hoek op Goossensvest net voor de wegversmalling is een blinde hoek voor de voetganger die van Goossensvest richting Park wandelt (aan kant van kapperszaak).. Fietsers moeten bijna op het voetpad rijden om aan te sluiten op het fietspad. Maak op de versmalde strook 1 richting enkel nog omhoog naar Park toe en niet meer voor doorgaand verkeer dat van Astridvest komt |
1256 | Onveilig | Teveel straten komen samen dus gevaarlijke situatie om als voetganger te beoordelen |
1268 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1269 | Geen / te weinig zebrapaden | |
1270 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1280 | Ander | De voetpaden zijn redelijk hoog en small op deze plek, terwijl hier erg van voetgangers doorkomen tijdens de schooluren. Hierdoor loopt men als voetganger dicht bij of soms zelfs helemaal op de straat... |
1282 | Ander | Heel veel auto's, een heel veel voetgangers op de piekuren. De voetpaden ( op dit moment maar 1 bruikbaar) zijn redelijk smal, waardoor er ook hier vaak mensen op de straat wandelen... |
1283 | Ander | Het voetpad is hier extreem smal. Een klein kind aan de hand houden is al niet mogelijk terwijl je op de stoep wandelt. Dit maakte dat ik me met kleine kinderen vaak minder veilig voelde, omdat ik ze òf alleen moest laten wandelen (wat meer vertrouwen vroeg dan ik kon opbrengen) of zelf op de straat moest wandelen. |
1312 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Zeer smalle voetpaden, veel auto's die hier voorbij komen (sluipweg!) en ook vaak te snel rijden. Nochtans voor ons en vele andere dé route richting stadscentrum. |
1313 | Onveilig | 's Ochtends en 's Avonds gebruiken veel auto's dit als sluipweg, om de richten op de ring te vermijden. Waardoor het ontaard in een kleine steenweg (terwijl de infrastructuur daar niet op aangepast is). Als de kinderen op de fiets naar school gaan, is dat enorm onveilig. Kan daar iets aan gedaan worden? Bv een "knip" zetten aan de brug, zodat auto's dit niet zomaar als doorsteek kunnen gebruikt worden. Bewoners van de Potterie klagen dit al heel lang aan. |
1315 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1318 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1319 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1320 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1321 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1335 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1336 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1337 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | ook te weinig verlichting |
1353 | Onveilig | |
1354 | Onveilig | |
1355 | Onveilig | |
1375 | Onveilig | Fietspad is gevaarlijk dicht bij de straat waar er hard gereden wordt. Er is geen veilig afscheiding tussen auto's en fietsers. Voetpad ontbreekt volledig. |
1377 | Onveilig | Veel vuil op de grond, onveilig voetpad voor de vele kinderen die in de Immac naar school gaan |
1380 | Onveilig | wegens geen werkende straatverlichting |
1384 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | ligt er hobbelig bij |
1385 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Er zijn amper echte voetpaden |
1386 | Onveilig | gevaarlijk punt voor voetgangers |
1389 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad veel te smal |
1390 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad veel te smal |
1391 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad veel te smal |
1400 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | te smal |
1401 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | te smal |
1406 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | smalle voetpaden, geen mogelijkheid om over te steken |
1407 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | te smalle voetpaden voor te veel voetgangers, weinig oversteekmogelijkheden, weinig zichtbaarheid, veel auto's op te weinig parkeermogelijkheid |
1408 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | te smalle voetpaden voor te veel voetgangers, weinig oversteekmogelijkheid |
1409 | Geen / te weinig zebrapaden | te weinig oversteekmogelijkheden |
1422 | Onveilig | gevaarlijk punt voor niet gemotoriseerd vervoer omwille van de complexe en moeilijk zichtbare locatie |
1423 | Onveilig | gevaralijk voor voetgangers en fietsers die hier passreen, omwille van autoverkeer dat vanuit Hennemarkt snel en onvoorzichtig de OLV Broederstraat inrijdt. |
1424 | Ander | wil,parkeren van auto's buiten de omlijning van de parkeerplaats vormt een frustratie en gevaar personen die de grote markt opwandelen. |
1426 | Onveilig | bezoekers/delivery dienstwagen van take-away foodshops parkeren de wagen vaak langs beide kanten van de weg op het voetpad (zelfs wanneer parkeerplaatsen vrij zijn). Dit is een gevaarlijke en asociale situatie. |
1427 | Onveilig | take-away shop delivery voertuig blokkeert zeer frequent de voetgangers door op het voetpad te parkeren. |
1428 | Geen / te weinig zebrapaden | gevaarlijke oversteeks plaats voor voetgangers die de zijdelingseweg te voet over moeten. Wagen rijden er te ver vooruit over het zebrapad zodat de doorgang voor voetgangers versperd is en oversteken gevaarlijk is. |
1429 | Onveilig | verwarrende situatie voor voetganers en fietsers |
1466 | Onveilig | Geen veilig fietspad |
1470 | Onveilig | Voetpaden te smal en in slechte staat. |
1477 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | heel smal voetpad en in de buurt geen plaats om fiets te parkeren. |
1478 | Onveilig | zelfs ik als 30er moet zien dat ik niet val door slechte staat van kasseien plein. |
1481 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | De gehele Diestsesteenweg heeft zeer slechte voetpaden |
1484 | Onveilig | Zeer onveilig kruispunt voor verschillende weggebruikers |
1498 | Geen / te weinig zebrapaden | Geen zebrapad meer |
1499 | Geen / te weinig zebrapaden | |
1500 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1508 | Onveilig | Geen voetpad, geen stoep, auto's rijden zo maar door1 |
1512 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smal en in slechte staat. |
1513 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Ook in deze straat is het voetpad op verschillende plaatsen heel smal, het maakt wandelen een opdracht ipv een leuke activiteit. |
1514 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Ik kom hier heel vaak. Het voetpad is er slecht aan toe |
1515 | Onveilig | Dit vind ik één van de ergste plekken voor voetgangers in Tienen. Het voet pas is heel smal. De borduren zijn ook heel hoog en het contrast met de straat is slecht, dat maakt op en af stappen moeilijk. Er mag geparkeerd, gereden en in 2 richtingen gefietst worden. Deze straat is daar té smal voor. |
1516 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | De ondergrond is heel oneffen, en glad als het regent. De borduren zijn te hoog. |
1517 | Onveilig | In het begin van de straat, het deel dat uitkomt in de nieuwstraat is het gevaarlijk. De scheiding tussen voetpad en weg is onduidelijk, ongeduldige chauffeurs nemen er hun bocht te snel en rijden rakelings langs je heen. Iets veder in de straat is er wel een voetpad aan beide kanten maar dat is in slechte staat, met veel putten. |
1518 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Dit voetpad is heel smal en in slechte staat, het is niet aangenaam om daar te wandelen. Toch passeren er veel wandelaars door de scholen en de post die daar zijn. |
1519 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | het voetpad is te smal, de borduur is hoog maar het contrast met de straat is niet goed zichtbaar en je kan je gemakkelijk mistrappen. Het is moeilijk om hier met een kinderwagen op en af te geraken. |
1520 | Onveilig | Dit is een nieuw aangelegd voet en het ziet er zeker goed uit. Maar wat ik hier moeilijk aan vind is dat er geen rekening werd gehouden met mensen met een visuele beperking. Kleine contrasten kunnen namelijk maken dat je iets net wel of niet ziet. Er is aan de bushalte een stukje voetpad dat omhoog gaat maar dit is niet gemarkeerd, met een gekleurd lijntje ofzo. Echt heel gevaarlijk, je kan er snel een stevige val maken. Ook aan de rand waar de bus stopt zou een markering handig zijn. De borduur loopt een beetje schuin af en als slechtziende weet niet exact waar je je voeten moet zetten om er niet af te schieten. |
1521 | Idee of voorstel | De nieuwstraat heeft veel winkels, het zou een leuke straat zijn als ze autovrij was. |
1522 | Idee of voorstel | Een grote en veilige fietsenstalling voorzien die ook geschikt is voor de hedendaagse fiets: elektrisch, bakfiets, tandem, step. In de meeste fietsstalling kan je alleen een standaard fiets kwijt. |
1523 | Geen / te weinig zebrapaden | Hier doet iedereen mar zijn zin. Auto's willen niet wachten, mensen steken zomaar van tussen de geparkeerde auto's over en fietser willen er ook door. |
1524 | Geen / te weinig zebrapaden | Een echte winkelstraat. Maar er passeren zoveel auto's met mensen die er eigenlijk niet moeten zijn, ze willen gewoon Tienen uit. Hier shoppen is niet altijd zo leuk en veilig oversteken kan niet |
1525 | Onveilig | Ik weet dat dit punt officieel buiten het centrum ligt maar voor ons is dit sinds een jaar onze tweede locatie in Tienen waar we wonen en wij hadden toch echt het gevoel dat dit nog Tienen is. Omdat je van hier uit zowel met auto als met de fiets overal snel bent. Enig probleem: Het is levensgevaarlijk. Van bij ons is het eerste zebrapad in beide richtingen meer dan een kilometer verder. De straat heeft geen wegmarkeringen, er wordt snel en onvoorzichtiggereden. Chauffeurs trekken net tussen de huis nog meer op als ze zien dat het licht op groen staat om nog op tijd te zijn. Daarmee brengen ze heel veel fietser en voetganger die via Eigenmortel of het Vliegpleinpad de weg op komen erg in gevaar. Het kruispunt met de ring oversteken is voor fietsers en voetganger ook heel gevaarlijk. Als je op het zebrapad wandelt zien chauffeurs die afdraaien je vaak niet. Het licht blijft maar heel kort groen. Dit kruispunt zorgt ook voor veel geluidsoverlast, er wordt heel hard opgetrokken. |
1526 | Idee of voorstel | Een fiets- en voetgangerstunneltje maken zoals in Bost, dat is een perfecte oplossing om het gevaarlijke verkeer en de kwetsbare weggebruikers van elkaar te scheiden. |
1527 | Onveilig | Gelukkige moet er je er met de fiets of te voet niet vaak zijn |
1528 | Onveilig | het stuk van de Wulmersumsesteenweg aan de oude spoorweg waar veel gefietst worden is een gevaarlijke punt. Hier passeren best veel fietsers en voetgangers die van de oude spoorweg komen. Maar fietsen moet je gewoon op straat doen tussen de vrachtwagens en tractoren. En wandelen moet op een onveilige voetpad waar bij het zware verkeer je rakelings passeert. |
1529 | Idee of voorstel | Om dit punt veiliger te maken zou men aan één kant van de straat een afgesloten fiets en wandel gedeelte kunnen maken. Zo blijft er misschien ook genoeg plaats voor het andere verkeer. Het zou helemaal een verbetering zijn als dit fiets en wandelpad aansluit op een fiets- en wandeltunnel onder de ring om zo veilig je traject verder te zetten. Dit is echt een gevaarlijk kruispunt? Ik zag er pas vorige week nog twee kleine fietsers op enkele centimeters van de paden van grote vrachtwagen rijden. Hier gebeuren sowieso ongelukken als er niets aan gedaan wordt |
1530 | Onveilig | Vanaf hier is het chaos... Niemand (auto's, fietsers, voetgangers) weten hier waar ze mogen/moeten lopen/fietsen/rijden! |
1531 | Onveilig | Veel fietsende ouders en kinderen, doorsteek vanuit Viander. Auto’s razen hier aan 60 km/u door, te smal, meer groen nodig om een groene toegangsboulevard naar de stad te maken. Maak plaats voor voetganger en fietser. Verberg de lelijke parking van ziekenhuis opnieuw achter groen en geef de patiënten hun privacy terug |
1532 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Heel smal |
1542 | Onveilig | Heel onveilig om over te steken zowel voor fietsers als voetgangers |
1543 | Onveilig | Heel onveilig voor fietsers en voetgangers |
1544 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Geen fietspad en slechte voetpaden |
1545 | Onveilig | Geen fietspad en slechte voetpaden |
1546 | Onveilig | Geen fietspad en slechte voetpaden |
1547 | Onveilig | Vrij recent aangelegde weg, maar zonder fiets- en voetpaden dus heel ondoordacht - met koets wandel je met één wiel op de berm van de weide en 1 wiel op straat |
1590 | Onveilig | Voor en na school veel te druk. Mss politie voorzien |
1603 | Onveilig | Wekelijks lopen we via de Hamelendreef richting centrum: Slecht verlichting en slecht onderhouden voetpad om op te lopen. Op straat lopen gaat ook niet: de auto's racen je voorbij |
1604 | Onveilig | Brommers zouden hier niet in mogen vind ik... |
1605 | Onveilig | Veel lawaai, vuiligheid op de trappen. Veel wildplassers. Misschien camera's plaatsen... Hangjongeren. Trappen zijn heel gevaarlijk maar ik snap dat het moet behouden worden, miss toch beter onderhoud? |
1606 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Smalle stoep, heel onhandig met de buggy... Aan weerskanten van de straat... |
1607 | Geen / te weinig zebrapaden | Zebrapad in het verlengde van de spiegelstraat zou evt. gevaarlijke situaties met aankomende auto's verbeteren... Ze komen daar redelijk snel de berg af en zijn nog bezig met kijken of er niemand uit de minderbroederstraat komt. Zo dicht bij een winkel wandel straat brengt het vaak gevaarlijke situaties mee. |
1621 | Onveilig | conflicterende verkeerslichten met heel wat schoolgaande jeugd. Vooral als je binnenkant ring rechtdoor gaat zijn de wagens die het centrum inrijden levensgevaarlijk. |
1622 | Onveilig | wagens die het centrum inrijden kunnen dit met snelheid door de grote draaicirkel van de bocht. Daardoor zien ze de fietsers niet die rechtdoor gaan. Meerdere conflicterende situaties op het kruispunt met zwakke weggebruikers. |
1623 | Onveilig | Deze straat heeft tientallen fietsers en voetgangers waaronder vele kinderen. Er is geen enkele voorziening voor deze fietsers. Ze moeten tussen het verkeer zig zaggen om op hun bestemming te geraken. Regelmatig zit er zwaarder verkeer tussen. er is nochtans genoeg breedte om hier een veilige fietsersstrook te voorzien. |
1624 | Idee of voorstel | Fietsers die groen krijgen aan de Waaibergstraat richting Oplintersepoort zullen steeds rood krijgen net wanneer ze de volgende verkeerslichten bereiken. enorm frustrerend en aanleiding tot door het rood rijden. Kan men geen fietsstrook maken die fietsers steeds door laat voorbij het kruispunt met de waaibergstraat tot aan de oplintersepoort? |
1625 | Onveilig | Het fietspand eindigt hier voor fietsers op zeer onveilige wijze. Vooreerst is er de borduur en de rand van de asfalt. Maar bovenal is er geen remmende verkeersinfrastructuur voor achteropkomend verkeer. |
1626 | Idee of voorstel | Verkeerslichten voor fietsers zijn fout geplaatst en moeilijk zichtbaar als je correct staat te wachten. |
1629 | Onveilig | beneden aan de stationstraat komen de auto's van overal |
1634 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smalle voetpaden |
1635 | Idee of voorstel | Doorsteek is niet zo gezellig. De gezelligheid van het pleintje aan de streekshop zou moeten doorgetrokken worden. |
1636 | Onveilig | In de nieuwe aanleg om de broekstraat in te rijden is het niet duidelijk welk deel rijweg is en welk deel voor voetgangers. Zeker voor kinderen is dat daar nu een onveilige situatie. |
1641 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1642 | Onveilig | |
1643 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1644 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1646 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1650 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1651 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1652 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1655 | Onveilig | Voor en na de school is het hier heel druk. Ik zou mijn zoon graag met de fiets naar school brengen maar dit is te gevaarlijk. De voetpaden zijn te smal voor al de leerlingen die er gebruik van maken en bovendien ongelijk/versleten. |
1657 | Onveilig | Het voetpad is te smal om met een buggy door te kunnen. |
1688 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Hoogteverschil en inrichting zeer onhandig met buggy. |
1689 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad onvoldoende breed. |
1693 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Hoogteverschillen, geen duidelijke looproute, slordige inrichting en terrassen met onvoldoende doorgang zonder op en af boordstenen doorheen parking te moeten. |
1694 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1747 | Onveilig | Levensgevaarlijke voor kinderen die er naar school gaan. Combinatie van veel voetgangers, veel doorstromend verkeer en zeer smalle voetpaden. Absoluut noodzaak om hier een Schoolstraat van te maken! |
1780 | Onveilig | onveilig voor fietsers, voetgangers en autos, wegens belemmerd zicht |
1784 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1785 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1792 | Onveilig | Zeer smalle straat met smalle voetpaden. Fietsers/wandelaars/wagens komen regelmatig in conflict. Gevels raken beschadigd door indraaiend verkeer |
1793 | Onveilig | Straat te smal voor fietsverkeer en wagens in tegenovergestelde richting. Als fietser moet je regelmatig uitwijken, maar de drepel met het voetpad is zeer hoog waardoor dit niet altijd lukt. |
1794 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Zeer smalle voetpaden, mensen gebruiken straat met kinderwagens. |
1806 | Idee of voorstel | mogelijkheid tot oversteken vesten bvb. tunnel of voetgangers/fietserbrug |
1807 | Geen / te weinig zebrapaden | gevaarlijk oversteken als je van de Grand Slam komt |
1828 | Ander | De oversteektijd voor voetgangers op kruispunten van de ring met verkeerslichten is zeer kort en de wachttijd is zeer lang. |
1829 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1830 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1831 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1847 | Onveilig | Gevaarlijk punt voor voetgangers, te smal voor buggy. Weg verspringt. Passeren veel kinderen die naar school gaan. |
1849 | Onveilig | Te smal voetpad |
1862 | Onveilig | Wegens werken, langdurig |
1863 | Onveilig | |
1864 | Onveilig | te weinig tijd om over te steken |
1871 | undefined | smalle straat, weinig ruimte voor voetgangers |
1872 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Zeer smalle voetpaden aan schoolkant. Kruisen is er niet mogelijk. Veel ouders met kinderen komen langs daar binnen of buiten. |
1873 | Idee of voorstel | Veel te druk voor en na school. Echt gevaarlijk voor fietsers met bussen, 2 richtingverkeer... Voorstel: 1 richtingsstraat maken circulatie Waaiberg -> Gilainstraat -> Ring |
1877 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | oude, scheve stoepdallen |
1878 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | geen stoep die naam waardig, te smal, rijbaan niet veilig |
1879 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | veel gaten in de weg |
1881 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | geen voetpaden op Astridvest, wortels van bomen maken het oneffen |
1882 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | voetpaden deels in kassei en dolomiet, weinig toegankelijk |
1883 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | voetpaden scheef en in kassei, niet toegankelijk |
1899 | Onveilig | |
1900 | Onveilig | Levensgevaarlijk tevoet en zeker met de fiets |
1901 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | voetpad is onbegaanbaar. voetgangers worden gedwongen om op straat te lopen |
1902 | Ander | voetpaden te smal - winkeliers zetten veel materiaal buiten. je kan amper passeren. Laat staan dt het gezellig winkelen is. autovrije winkelstraten graag. |
1903 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | iedereen die van bus en station komt, moet er passeren. Heel druk. bussen rijden tegen hoge snelheid door vierde lansierslaan en slaan links of rechts af - levensgevaarlijk! |
1904 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | schoolomgeving met mini-voetpaden. er wordt dan ook nog vaak op de stoep geparkeerd door ouders die kinderen afhalen. |
1905 | Onveilig | Brasserie heeft hele voetpad ingepalmd met terras. Voetgangers worden gedwongen om op straat te stappen. |
1906 | Onveilig | schoolstraat -moet aangepast worden aan voetgangers |
1911 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1912 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad veel te smal |
1913 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | voetpaden te smal door vele obstakels (palen, nutsborden) |
1914 | Idee of voorstel | Als voetganger voel je je niet welkom op de Veemarkt. De auto's overheersen het plein. Ofwel moet je langs drukke terrassen, ofwel aan overzijde van de straat tegen gevels winkels. Op het plein ben je niet welkom. |
1915 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Veel te smalle voetpaden, en te hoge snelheid van wagens |
1916 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | slechte staat van het wegdek, zelfs te voet |
1917 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | veel te smalle voetpaden. Straat is eigenlijk te smal om wagens door te laten én te parkeren |
1918 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Onveilig voor voetgangers én fietsers. Straat veel te smal voor alle weggebruikers. Op lange termijn: woning afbreken en achteruit laten bouwen. Onbegrijpelijk dat nieuw appartement zo dicht op stoep heeft mogen bouwen? Echt slechte beslissing van het bestuur! Volgende keer beter? |
1919 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | met de hoeveelheid bussen en auto's is het voor voetgangers hoogst onaangenaam. Voetpaden veel te smal. |
1920 | Onveilig | Hoek Raeymaekersvest Leuvensestraat is heel gevaarlijk voor fietsers en voetgangers. Auto's komen aan heel hoge snelheid de hoek omgereden (gevlogen), en moeten (in beste geval) bruusk remmen voor overstekende voetgangers. Oplossing? KT: hoek haakser maken (met paaltjes) LT: aanpassing kruispunt en circulatie: moeten auto's daar kunnen inrijden? |
1921 | Onveilig | voor voetgangers heel onveilige oversteek (en ook voetpaden te smal) |
1922 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Als voetganger voel je je niet welkom in deze straat. Is dat geen winkelstraat, waar je behoort aangenaam te shoppen? Alle ruimte wordt ingenomen door auto's, geparkeerde auto's en reclameborden. Ik vraag me af of de handelaars wel willen dat je naar hun winkel komt? |
1923 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1924 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
1925 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Bij heraanleg vesten, is men voor dit deel van de vesten blijkbaar vergeten dat er ook voetgangers zijn. Die mogen slalommen tussen de palen op de veel te smalle strook die nu als voetpad dienst zou moeten doen: resultaat, iedereen wandelt op het fietspad |
1926 | Idee of voorstel | Voelt niet aan als een openbare weg, maar als een geprivilligeerde weg voor enkele eigenaars |
1927 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpaden veel te smal. Ook hier: als je woningen laat afbreken en nieuwbouw appartementen toelaat: het is geen recht om op dezelfde rooilijn te bouwen. Je mag als bestuur ook een ietsiepietsie visie ontwikkelen, en eisen opleggen aan een ontwikkelaar. Je moet niet telkens je broek.... omdat het maar Tienen is... |
1990 | Onveilig | zeer gevaarlijk oversteken als fiets/voetganger door conflict met afslaande auto's |
1991 | Onveilig | onveilig oversteken door fiets/voetganger door conflict met afslaande voertuigen - maak dit kruispunt conflictvrij voor er dode kinderen vallen aub |
1992 | Onveilig | veel te smal voetpad op het hoekje |
1993 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | veel te smal voetpad - op dagen dat het papierslag is, moet je met de buggy op straat rijden! |
1994 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | voetpad te smal |
1995 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | te hoge voetpaden - zeker met een buggy of rolstoel moeilijk oversteken |
2018 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpaden zijn te smal |
2035 | Onveilig | Onmogelijk om op een veilige manier over te steken. Zeker met kinderen levensgevaarlijk, zichtbaarheid in die bocht is zeer beperkt en auto's mogen 70km rijden. |
2036 | undefined | Te smalle voetpaden |
2038 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2040 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2041 | Ander | Hier komt steeds te veel sluipverkeer door die er niet moet zijn. Hopelijk heeft men een oplossing voor de werken in deze straat zijn afgerond. |
2042 | Ander | Dit zou een mooie winkel en horeca omgeving kunnen zijn, de eigenlijke oude markt, als die geparkeerde auto's er niet zouden staan. Waarom dit stuk niet autovrij? |
2043 | Onveilig | Te veel mobiliteit in dit stuk. autovrij maken. |
2054 | Ander | Onaangename winkelstraat door doorgaand verkeer |
2058 | Ander | Sluipweg (vanuit Kapelstraat tijdens ochtend en avondspits) |
2075 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2076 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2077 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2078 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2086 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2090 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2091 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Hier zou een doorsteek moeten komen voor fietsers |
2092 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Een voetganger zou nooit over een borduur moeten gaan, in het centrum zou alles gelijke hoogte moeten hebben, op de ring moeten er verhogingen komen voor de |
2093 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2094 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Een voetganger zou nooit over een borduur moeten gaan, in het centrum zou alles gelijke hoogte moeten hebben, op de ring moeten er verhogingen komen voor de voetganger. |
2095 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2096 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2097 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2098 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2099 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2100 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2101 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Een voetganger zou nooit over een borduur moeten gaan, in het centrum zou alles gelijke hoogte moeten hebben, op de ring moeten er verhogingen komen voor de |
2102 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2103 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2104 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2106 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad van grote markt naar veemarkt is te smal en ligt ongelijk |
2107 | Onveilig | Voetgangerstunnel |
2108 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2109 | Onveilig | |
2122 | Onveilig | |
2123 | Onveilig | |
2135 | Onveilig | drukke straat met scholieren, veel te weinig wandelpaden voor/ na school, zeer gevaarlijk met kinderen |
2137 | Onveilig | op het sint-jorisplein is het gevaarlijk als voetganger |
2138 | Onveilig | groepsvorming van ongure personen |
2142 | Onveilig | Politie is nodig om meendijkstraat naar vesten om veilig verkeer te garanderen tijdens spitsuren (schooluren) en marktdagen. |
2143 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Smalle voetpaden |
2144 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2155 | Geen / te weinig rustpunten | Groene rustruimte: overdreven ruime stoep en toch niet aangenaam |
2156 | Idee of voorstel | Vuilbak: altijd rondslingerend afval |
2157 | Geen / te weinig rustpunten | Aangenaam pleintje met wat groen en bankjes |
2158 | Idee of voorstel | Openbaar toilet |
2159 | Geen / te weinig zebrapaden | Al 2x bijna overgereden |
2160 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Auto's zorgen voor levensgevaarlijke situaties |
2161 | Idee of voorstel | Wat bomen ipv vieze parking, vol plassen en obstakels. Best ook aannemer nu aanspreken van nieuwbouw: duidelijk verzakking veroorzaakt |
2162 | Idee of voorstel | Start van een stadsbos |
2166 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Smalle voetpaden |
2167 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Heel smal voetpad |
2168 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Heel smalle voetpaden |
2169 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2185 | Onveilig | Geen conflictvrij kruispunt, voetgangers en fietsers worden vaak niet opgemerkt. |
2186 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2188 | Onveilig | Zeer gevaarlijk kruispunt |
2189 | Geen / te weinig zebrapaden | Geen zebrapad op de volledige wulmersumsesteenweg |
2190 | Onveilig | Onveilige oversteekplek |
2191 | Idee of voorstel | Voetgangerstunnel |
2192 | Onveilig | Gevaarlijke oversteekplaats |
2193 | Onveilig | Gevaarlijke oversteekplaats |
2211 | Onveilig | Lichten zijn heel slecht afgesteld om veilig over te steken. Bij momenten te kort, bij momenten veel te lang wachten in de regen. |
2212 | Onveilig | Hangvolk 's avonds |
2214 | Onveilig | Amper verlichting, heel donker stuk van de straat |
2215 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Gevaarlijk om over de parking te lopen. Wordt regelmatig best hard gereden. |
2218 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpaden zijn te smal wanneer de school start of gedaan is. Veel voetgangers lopen op straat, samen met fietsers en auto's |
2223 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | aan beide kanten van het spoor is dit vaak gevaarlijk wandelen op de kieselweg. Ook heel onhandig met een valies op wieltjes. |
2225 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Geen voetpat, als voetganger moet je hier op het fietspad. Dit heeft al vaker geleid tot bijna botsingen |
2226 | Onveilig | De parking aan de manage is een punt waar dagelijks alle kleuters en peuters langsmoeten om de kabouterpoort in de VIA binnen te komen. Er zou een zone moeten komen voor het nieuwe appartementsgebouw die niet toegangelijk is voor autos. Op dit moment is het levensgevaarlijk voor te voet of met de fiets langs daar te komen naar school. |
2265 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Trottoirs in zeer slechte staat |
2266 | Onveilig | Auto's komen uit potterijstraat gescheurd |
2267 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpaden 30cm. Weten jullie dat dan niet? |
2268 | Idee of voorstel | Brug over gete als verblijfsplek (zitmuurtje bij het water) |
2269 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2274 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Veel te smal |
2275 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smal |
2282 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Zeer slechte weg. Vol met putten. Wordt al jaren niets aan gedaan. |
2283 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Veel te smal voetpad |
2299 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Heel erg smal voeptad, in de bocht. Als voetganger word ge geklemd tussen de muur en geparkeerde auto's. Heel druk door schoolgaande jeugd. |
2300 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad ligt heel schuin, en zou beter afgeschermd moeten worden van verkeer dat graag op de stoep parkeert om kinderen af te zetten/ op te halen |
2301 | Onveilig | Zeer onveilig voor alle weggebruikers. Verkeer komt van alle kanten. Aan de zebrapaden Astridvest grote plassen als het regent dus verplicht naast zebrapad oversteken. |
2302 | Onveilig | Mooi voetpad maar wordt constant als parkeerplaats voor klanten van take away zaken gebruikt |
2303 | Onveilig | Autos houden zich niet aan snelheid of staan verkeerd geparkeerd, zichtbaarheid als voetganger niet optimaal, soms heel gevaarlijk om over te steken (geen zebrapad) |
2304 | Onveilig | Fijn straatje maar niet ok om hier te fietsen, zeker als er terrassen staan. Voetgangers lopen kriskras en fietsers gebruiken hun bel niet. Fietsers laten afstappen? |
2306 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpaden worden te pas en te onpas open gebroken en dan slecht terug gelegd. Nochtans een mooie laan geworden! |
2341 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2342 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | straat en stoep in zelfde vlak |
2353 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te weinig plaats met dubbele buggy, zeker als er fietsen van omwonenden staan en auto's ernaast geparkeerd staan. |
2354 | Onveilig | Druk, zeker onveilig nu er werken bezig zijn |
2355 | Onveilig | zeer lang wachten voor groen licht. Het licht is maar zeer kort groen. Terwijl het licht groen is voor voetgangers, blijven er ALTIJD auto's van de Albertsvest naar de Diestsesteenweg doorrijden. |
2367 | Idee of voorstel | voetpad is zeer smal. Ik stel voor om het voetpad langs zijde opticien duidelijk breder te maken, en de straat een fietsstraat te maken, zodat nog voldoende ruimte içs voor fietsers. Auto's kunnen dan nog steeds door, maar mogen fietsers niet voorbij. Het is immers toch een kort stukje en zou geen ergernis mogen zijn. |
2368 | Idee of voorstel | Dit is een belangrijke doorgangweg vanuit station naar stadscentrum, maar het is er zeer onaangenaam wandelen (te snel verkeer, vuile straten, duivenpoep, grijs). Deze toegangsweg tot centrum zou beter een laan worden met bomen en bloemen. En een asverschuiving zodat er niet zo snel wordt gereden. |
2369 | Onveilig | voetgangers (richting fin. gebouw wandelend rechts) moeten er de hoek om over een fietspad waar ook nog wagens zeer dichtbij langs rijden, om een garage te passeren vooraleer terug op een veilig stuk voetpad te komen. Beter de garagegebouw onteigenen en hier veilige doorgang maken voor iedereen. |
2380 | Geen / te weinig zebrapaden | Voetpaden zijn hobbelig |
2386 | Onveilig | Veel te smal |
2387 | Onveilig | Te smal |
2399 | undefined | vreselijk smalle en afhellende voetpaden |
2400 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2404 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2416 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Hoek Peperstraat-Broeksstraat: zeer onveilige situatie voor voetgangers wegens het ontbreken van duidelijke afbakeningen van zones voor auto's, voor fietsers, voor voetgangers. Auto's die uit de Peperstraat komen en de Broekstraat indraaien rijden niet alleen veel te snel, maar snijden de pas af van voetgangers die uit de Broekstraat komen. |
2417 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Afgebakende zones voor auto's en voetgangers ontbreken: dit creëert een onveilige situatie voor de zwakste weggebruiker: voetgangers! |
2422 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Stoep op de hoek van de Danebroekstraat met de Dr. Geensstr.: helt af en is veel te smal. Zeker voor mensen met een kinderwagen of rollator is dit een zeer gevaarlijk en moeilijk punt. |
2423 | Onveilig | Onlogische en dus onveilige ligging van het zebrapad: beter ligt het zebrapad in de Leuvensestraat meer naar de richting van het centrum, voor het kruispunt met de Ketelmakersstr en de Delportestr. |
2424 | Geen / te weinig rustpunten | De stenen banken die het nieuw aangelegde 'parkje' rond het standbeeld omzomen worden gedeeltelijk onbereikbaar gemaakt door de houten tafels en banken van een café dat er tegenover ligt. |
2425 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Het voetpad aan de kant van Hero Outdoor is veel te smal. |
2427 | Onveilig | te smal |
2428 | Onveilig | kaotische kruispunt |
2433 | Onveilig | Voetpad ligt ongelijk, drempels zijn te hoog en het is vaak te smal |
2434 | Onveilig | Voetpaden zijn te smal, liggen schuin of ongelijk en drempels zijn te hoog |
2435 | Onveilig | Zeer lastig voetpad, te hoge drempel, te smal. |
2436 | Onveilig | Zeer gevaarlijk kruispunt om te voet over te streken. Zelfs als het licht op groen staat zien afdraaiende auto's en vrachtwagens je vaak niet. Het licht blijft ook maar heel kort groen. |
2438 | Onveilig | Deze oversteekplaats is gevaarlijk. Voor autobestuurders is het niet goed zichtbaar dat daar een fiets en wandelroute passeert. |
2439 | Onveilig | Als je aan de ring oversteekt en naar Mulkdelle wil wandelen moet je eerst langs een stuk gevaarlijk voetpad, waar veel zwaar verkeer passeert. |
2440 | Idee of voorstel | Een fiets en wandel brug of tunnel maken zodat men veilig zijn fiets of wandeltocht kan verderzetten gescheiden van het verkeer. |
2441 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Om via deze straat naar de Post te wandelen moet je over een slecht aangelegd en heel smal voetpad |
2442 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Dit voet pad is in slechte staat en de vele werken aan gebouwen in deze straat brengen nog meer schade aan het voetpad. |
2443 | Onveilig | De bushalte en het voetpad zijn opnieuw aangelegd maar de hoogteverschillen zijn voor slechtzienden niet goed zichtbaar en dus gevaarlijk. |
2444 | Onveilig | Hier gebeurd veel tegelijk. Aan twee kanten parkeren, auto's en fietsers die passeren, voetgangers die van de ene winkel naar de andere gaan. Het is soms chaotisch en gevaarlijk want mensen letten niet op elkaar. |
2445 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Er is één stuk van de veste dat niet heraangelegd werd. Heel jammer want dit is een stuk voetpad dat echt in heel slechte staat. Als je te voet naar de jbc gaat doe je best stevige schoenen aan. Het is ook een heel onaangenaam stuk weg om langs te lopen. |
2466 | Onveilig | Sinds de heraanleg van het kruispunt is de veiligheid er sterk op achteruitgegaan. De vele verbeteringspogingen hebben de situatie nog steeds niet verbeterd. Fietsers krijgen automatisch groen wanneer het licht voor autobestuurders groen wordt. Het probleem hier is dat niet alle fietsers (en automobilisten) dit zien. Er hangen slechts op 2 punten lichten voor fietsers (ipv 4): 1 licht komende van de Sint-Helenavest aan de rechterkant en 1 aan de rechterkant komende van de Groenstraat. Als je op de 2 andere punten staat met je fiets, heb je pech. Dit zal ingericht zijn volgens de officiële rijrichtingen, maar in de praktijk (afhankelijk van waar men moet zijn) staat men soms op een ander punt met de fiets. Daarenboven zien autobestuurders, die van de Sint-Helenavest de Moespikvest (richting suikerfabriek) nemen, helemaal geen fietslicht! Zij zien enkel een rood licht voor voetgangers. Het zou veel eenvoudiger zijn moest het voetgangerslicht gewoon groen worden. Dat zou meteen een einde maken aan de onveiligheid en de soms boze reacties van autobestuurders, omdat zij het groene licht voor fietsers niet hebben gezien. |
2468 | Idee of voorstel | aanleg wandelbos |
2469 | Ander | ergnes aandeze kant van Tienen een speelweide voor honden |
2470 | Onveilig | voor fietsers die van het station komen. Aanleg rond punt met fietspad |
2471 | Onveilig | zicht beperkt dooe geparkeerde auto's. Liever geen voorrang van rechts |
2472 | Idee of voorstel | Kan dit bos niet toegankelijk worden voor wandelaars? |
2478 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Veel te smalle en oneffen voetpaden |
2482 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | De trap van de Trapstraat ligt er lamentabel bij |
2483 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | De voetpaden zijn er veel te smal |
2488 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | te smalle en slechte voetpaden |
2489 | Onveilig | |
2491 | Onveilig | |
2492 | Onveilig | |
2493 | Onveilig | |
2494 | Onveilig | |
2509 | Onveilig | dit voetpad is niet zo breed maar je zit wel heel dicht met de auto's en vrachtwagens die snel langs je heen rijden |
2512 | undefined | Lichten fout afgesteld. Onduidelijke oversteek voor fietsers |
2513 | undefined | Lichten fout afgesteld. Onmogelijk om als voetganger tijdog de overzijde te bereiken |
2514 | Onveilig | Lichten fout afgesteld |
2515 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Lichten zijn gebaseerd op lus in de grond. Werkt niet als je hier als fietser aankomt. Dus ben je verplicht om te viet te gaan |
2516 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Onveilige verkeerssituatie. Voetpaden erg vaak geblokkeerd door vrachtwagens. Weinig of geen groen. Rustplaatsen helemaal niet gezellig. Onveilig voor fietsers |
2517 | Onveilig | Onveilig voor fietsers door ontbreken fietspad en snelheid van de bussen |
2518 | Onveilig | Tweerichtingsverkeer fietsers is erg gevaarlijk |
2533 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Straat in zeer slechte staat, ook de voetpaden. Mogelijkheid om er een rustige groene straat van te maken. |
2552 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2553 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2554 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2555 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Waarom hier geen apart fiets en voetpad? plaats genoeg |
2556 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2557 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | fietspaden slecht onderhouden, veel te laat snoeien van struiken |
2558 | Ander | fietspad in slechte staat |
2559 | Onveilig | mogen hier nu fietsers rijden of niet? |
2563 | Onveilig | Uitkijken dat je niet omver gereden wordt door voorbijrazende fietsers, steppers of skaters! |
2564 | Onveilig | als je van de Leuvensestraat naar de Leuvenselaan wil gaan langs de rechterkant neemt bijna niemand het zebrapad ter hoogte van de Rode Bol. (mooie) Hekken die de voetgangers verplichten om tot aan dit zebrapad te gaan zijn hier zeker geen luxe. Gele hekken tegen Hero zijn bvb veel veiliger maar oerlelijk. |
2565 | Onveilig | In Brussel staan er in bijna elke bocht hekken of paaltjes om het verschil tussen de voetpaden en de rijweg te onderscheiden. Hier is het gewoon een kluwen van alle weggebruikers door elkaar! |
2566 | Onveilig | wandelstraat met meer fietsers en steppers die de wandelaars omver rijden! |
2567 | Onveilig | vaak geparkeerde auto's of vrachtwagens die het trottoir innemen |
2569 | Ander | Toegang tot het park vaak ingenomen door geparkeerde wagens van het hotel. Gebruiken die hun ondergrondse parking wel? |
2570 | Onveilig | Geen onderscheid tussen rijweg en voetpad zodat niemand weet wat en wat niet mag. |
2571 | Onveilig | Trottoir is veel te smal en voetgangers/schooljeugd lopen vaak gewoon op straat! |
2572 | Onveilig | Veel te smalle trottoirs voor de voetgangers! |
2590 | Onveilig | Grote snelheid voertuigen in bocht plus fietspad waar op gewacht moet worden |
2594 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smalle voetpaden in Leuvensestraat |
2595 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smalle voetpaden |
2596 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Pad naar sporen is begroeid met onkruid en er is geen goede verlichting |
2603 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Putten, klinkertjes die los en uitsteken, vaak auto’s geparkeerd op de stoep |
2605 | Onveilig | Hier heb je als voetganger heel weinig plaats. Auto's rijden zeer snel |
2606 | Onveilig | auto's trekken hier zeer hard op |
2607 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | dit zou een aangenaam wandelstraatje kunnen zijn. Maar nu is het een vuile hobbelige straat met te kleine stoepjes. Maak er een groene wandelstraat van waar de auto te gast is. |
2610 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Als je hier wil oversteken zijn de stoepranden hoog en onveilig. Heel moeilijk voor kindje met (loop)fietsje of voor kinderwagens, zelfs onveilig |
2611 | Geen / te weinig zebrapaden | hier is een zebrapad, maar door de geparkeerde wagens moet je al half op de weg staan voor de auto's je kunnen zien en dus stoppen. |
2612 | Geen / te weinig zebrapaden | Hier is een oversteekplaats, maar auto's kunnen je niet zien staan op de stoep door de geparkeerde wagens |
2614 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Veel te smal stoepje, auto's rijden hier ook te hard en trekken zelfs op aan de schoolpoort. Een kinderwagen past hier niet op de stoep, dat leidt tot gevaarlijke toestanden. Weinig begrip van auto's als je hier dan op de straat wandelt. |
2623 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpaden zijn smal en hellen af richting straatkant. Niet toegangkelijk voor mensen met een koets,buggy, rolstoel, rollator.... |
2624 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Smalle voetpaden |
2625 | Onveilig | Veel verkeer dat zich niet aan de snelheid houdt. Zowel in de generaal Guffens straat, oorlogsvrijwilligers straat en eeuwfeeststraat. 's avonds ook dikwijls een onveilig gevoel door de grote groepen die er soms rondhangen in de oorlogsvrijwillersstraat |
2640 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | voetpad in erbarmerlijke staat. |
2641 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2647 | Ander | Auto's vanuit centrum op Leuvenselaan hebben geen andere keuze dan voetpad en fietspad blokkeren als ze richting Leuven of ring willen. |
2648 | Onveilig | Voorrangsregels niet duidelijk voor veel mensen, oversteekplaats Raeyemakersvest moet dichter bij kruispunt |
2672 | Onveilig | Autos respecteer niet de zebrapadden |
2673 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | De voetpadden zijn op verschillende plaatsen te smal, oneffen, struikelgevaar |
2674 | Onveilig | Autobestuurders die herhaaldelijk geen respect hebben voor mensen en kleine kinderen bij de zebrapadden |
2675 | Onveilig | Autos blijven rijden op en staan (parkeren) op de stoep om gebruik te maken van bpost. Geen respect voor voetgangers, geen gebruik van beschikbaar parkeerplaatsen. Vooral mensen met grote zware kostelijke autos - echt geen respect voor mensen of verkeersregels |
2676 | Onveilig | Met de aanwezigheid parking is de straat te klein voor verkeer in beide richting. Autos rijden vaak op de stoep met gevaar voor voetgangers. Het moet een een-richting straat worden. |
2677 | Onveilig | De straat en stoepen zijn zo waardeloos dat om die "straat" of "stoep" te noemen is een grap. |
2701 | Onveilig | Deze trappen zijn absoluut onveilig. |
2703 | Onveilig | Deze straat ligt er al meer dan 20 jaar verwaarloosd bij, en dat in het centrum van de stad. |
2719 | Onveilig | Fietsers slecht zichtbaar, ook al hebben zij en auto's groen |
2720 | Onveilig | Op en afrit carrefour |
2722 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smal |
2723 | Onveilig | Wanneer je van de ring komt (vanuit richting sint truiden) richting diest, zie je fietsers heel slecht afkomen |
2724 | Onveilig | |
2732 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2733 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2734 | Idee of voorstel | vlotter verkeer door aanleg rotonde? |
2735 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2736 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2737 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2747 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | nauwelijks voetpaden |
2748 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | geen voetpaden, veel verkeer, hoge snelheid |
2749 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | voetpaden in zeer slechte staat |
2770 | Geen / te weinig zebrapaden | er zijn geen zebrapaden in de wijk |
2771 | Onveilig | Rood voor voetgangers, groen voor fietsers? bij oversteken van vest. |
2776 | Onveilig | |
2777 | Onveilig | |
2780 | Onveilig | Zeer gevaarlijk met de fiets |
2797 | Onveilig | Dit kruispunt is wat mij betreft het meest onoverzichtelijke van Tienen, voor alle weggebruikers. Verkeer mag nagenoeg alle straten in en uit en voorrangsregels zijn onduidelijk. Als voetganger ook niet zo eenvoudig om over te steken. |
2798 | Idee of voorstel | Waarom niet een (deel van) Leuvensestraat autovrij maken, zeker het onderste deel is niet aangenaam voor voetgangers door veel verkeer en drukte door autoverkeer. |
2801 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Smal en afhellend |
2803 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Smal |
2804 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Smal voetpad |
2805 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Smal voetpad |
2806 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Smal voetpad |
2807 | Onveilig | Bij tegenliggers wijken auto's uit op voetpad |
2808 | Onveilig | Auto's stoppen niet bij voetpad, zebrapad volgt wandelrichting niet |
2809 | Onveilig | Te smal |
2812 | Onveilig | Gevaarlijke trap |
2813 | Onveilig | Gevaarlijke trap |
2814 | Geen / te weinig rustpunten | Ongezellig pleintje |
2815 | Geen / te weinig rustpunten | Straat zonder groen |
2816 | Geen / te weinig rustpunten | Enige boom in de straat werd gedood door stadsdiensten, bij aanleg stop werd wortels doorgezaagd |
2817 | Geen / te weinig rustpunten | Straat zonder boom |
2826 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Niet rolstoelvriendelijk |
2838 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Smal gevaarlijk voetpad |
2842 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Dit voetpad is te smal |
2850 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2851 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2852 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2854 | Onveilig | Stadspark |
2901 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | VYSQYSQYFSQ |
2902 | Ander | BOB |
2913 | Geen / te weinig zebrapaden | |
2914 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2915 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2916 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2917 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2918 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
2933 | Onveilig | Voetpad veel te smal |
2934 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | links geen echt voetpad |
2935 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | voetpaden te smal |
2942 | Idee of voorstel | Punt 1: Veel automobilisten rijden hier (omhoog 't Sabooike op aan minstens 50/u) en zien de eventuele voetgangers vrij laat (eigenlijk niet). Je weet alleen dat er voetgangers/fietsers oversteken als de wagens voor je stoppen. Kan men hier geen (bewegings)senor waardoor de 2/3/4/ 5/6de wagen visueel te zien krijgt dat er mensen/fietsers moeten oversteken, zodat de kans op een ongeval veel kleiner is. Ook ’s avonds zou er bvb. een licht mogen branden met de melding dat er overstekende voetgangers/fietsers zijn. |
2943 | Onveilig | Punt2: De automobilisten die (gefrustreerd al vanaf afrit autostrade) verkeerslicht na verkeerslicht staan aan te schuiven, trekken op aan het kruispunt slachthuisstraat/Leopoldvest richting ’t Sabooike. Als er dan vanuit de Donystraat een fietser wil oversteken en een automobilist remt hiervoor moet die hij/zij de snelheid die hij nog aan het opbouwen was volledig dichtslaan. |
2944 | Onveilig | Punt4 Omdat zeer weinig mensen hier 30km/uur rijden moet je voor 2 zaken opletten: 1) Als je wil remmen om een (jongere) student (dan aan punt 3) te laten oversteken ervoor zorgen dat je geen kop staart aanrijding hebt 2) De studenten te fiets zigzaggen hier tussen de auto’s omdat de weg hier veel breder is. |
2945 | Onveilig | |
2946 | Onveilig | Punt5 Zeer druk verkeerspunt ’s ochtends, de bottleneck voor het stadscentrum ’s ochtends voor de start van het school. Zorgt er ook voor dat de bussen vertraging oplopen. |
2947 | Onveilig | Punt6 Voetpad is zo compact dat de voetgangers die uit de liefdesstraat komen en willen oversteken naar de veldbornstraat eigenlijk al bijna vooraan op je auto zitten. Buiten tot stilstand te komen met de wagen kijk ik altijd in de reflectie vh venster van het rusthuis links om te kijken of er fietsers/voetgangers uit de straat komen als extra controle. |
2948 | Geen / te weinig zebrapaden | |
2961 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Zeer dunne paden en de parkeerplaatsen zien er te chaotisch uit. Als de scholen beginnen moeten er veel mensen langs en het voetpad die versmalt zich wel tot 1 meter breedt. Waardoor je soms op de weg moet lopen. |
2962 | Onveilig | Het fietspad dat naar bovenkomt van de helling zit letterlijk onder het stoplicht waar auto’s staan, en als je daar dan bent is er geen plek meer om als fietser/stepper er langs te gaan en moet je het voetpad nemen die echt totaal onhandig is met al die oude stenen die niet vlak zijn. |
2973 | Idee of voorstel | Meer speeltuinen voor kinderen |
2974 | Idee of voorstel | Meer speeltuintjes en leuke kleurrijke bankjes |
2981 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | doorgang te smal met buggy |
2988 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | te smalle voetpaden |
3008 | Onveilig | Die speeltuin is zeer gevaarlijk, mijn kleine broer heeft daar zijn arm gebroken. |
3019 | Onveilig | |
3023 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
3024 | Geen / te weinig zebrapaden | |
3025 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
3026 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | zeker voor ouderen moet het voetpad verbeterd worden |
3027 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | voetpad is veel te smal. Dit deel van de straat zou beter worden omgebouwd tot een parkje (waar allen fietsen en voetgangers kunnen passeren |
3028 | Onveilig | hier staan regelmatig auto's geparkeerd op het voetpad. De politie treedt nauwelijks op. |
3029 | Idee of voorstel | waarom hier geen parkje creëren? het verkeer kan langs allerlei andere wegen richting centrum. |
3030 | Idee of voorstel | Zou hier de straat niet kunnen onderbroken worden om daar een parkje/groene ruimte te creëren? Het verkeer kan nog op andere manieren doorstromen. |
3053 | Onveilig | het is heel gevaarlijk zeker tijdens een schoolweek |
3057 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Smal en ongelijk voetpad waardoor zeer moeilijk met rolstoel of kinderwagen |
3058 | Onveilig | Met de nieuwe inrichting is het niet duidelijk waar voetgangers kunnen lopen en waar de weg ophoudt voor de auto's |
3059 | Onveilig | Kruispunt waar regelmatig ongevallen gebeuren. Komende van de Goossensvest kom je ook op een heel smal voetpad terecht aan de linkerkant waar auto's en bussen vaak ook nog op rijden. |
3061 | Onveilig | |
3064 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | te smalle voetpaden |
3065 | Geen / te weinig rustpunten | banken zouden fijn zijn |
3066 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | voetpaden heel smal |
3067 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
3068 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
3078 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
3100 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Veel te smal voetpad |
3101 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Veel te smal voetpad |
3102 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad ligt er aan weerszijden heel slecht bij |
3103 | Geen / te weinig zebrapaden | De steenweg kan wel wat veilige oversteekplaatsen gebruiken |
3110 | Onveilig | Geen openbare fietsenstalling De ongelooflijk harde snelheid van de auto’s Geen voorgemarkeerde parkeerplaatsen in het middenstuk van de straat (vlak voor zwembad) er zijn nog steeds mensen die niet kunnen parkeren op een sociale manier. Voorgemarkeerde parkeerplaatsen zouden hier een oplossing kunnen op bieden. Het zwerfvuil |
3111 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpaden zijn oké, dr is alleen 1 huis waar het voetpad echt heel erg schuin ligt, voor de bereikbaarheid van persoonlijke garage. Dit is echt heel moeilijk behandelbaar met koets, laat staan voor rolstoelgebruikers. |
3112 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Te smalle stukken voetpad waardoor er stukken op straat gewandeld moeten worden |
3121 | Geen / te weinig zebrapaden | Oversteken in de stationsbuurt is een grote uitdaging. Er zijn te weinig zebrapaden en een onduidelijke situatie aan de bushaltes zelf. |
3122 | Geen / te weinig zebrapaden | Hier zou ergens een veilige oversteekplaats moeten zijn ter hoogte van de bakker. Te veel gemotoriseerd verkeer komt hier samen om geen veilige oversteekplaats te hebben |
3124 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
3125 | Idee of voorstel | Openbaar toilet in het centrum van de stad is geen overbodige luxe |
3126 | Idee of voorstel | Openbaar toilet indien mogelijk. Zo kan dit nog meer een ontmoetingsplaats worden |
3127 | Geen / te weinig rustpunten | Hier is een kleine doorsteek die aangenamer ingericht kan worden. |
3151 | Onveilig | Voor een na schooltijd lopen hier zoveel kinderen rond. De voetpaden zijn soms te smal waardoor ze op straat lopen. Ik ben een voorstander van eenrichtingsverkeer op de waaiberg en bredere voetpaden en deftige fietspaden. Ik kom vaak met de fiets naar school. Ik moet overal ogen hebben om alles en iedereen in het oog te houden, voetgangers, andere fietsers, auto's, bussen. Het is heel druk en gevaarlijk. Zeker aan het kruispunt met de Gilainstraat. Waarom niet het verkeer in één richting laten rijden? Bv. van de bovenkant van de waaiberg naar beneden en zo de Gilainstraat indraaien om het centrum weer uit te rijden. Dit zou zoveel veiliger zijn en er zou meer ruimte zijn voor fietsers en voetgangers. |
3156 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Zeer onveilige plaats met verdwijnend voetpad op een plaats waar dagelijks honderden scholieren komen |
3165 | Onveilig | Te smal |
3166 | Onveilig | Onmogelijk om met auto en kinderwagen tegelijk te passeren |
3201 | Onveilig | aan deze straat wordt al paar maanden gewerkt. Het is gevaarlijk als we oversteken omdat het krap is |
3202 | Onveilig | ze werken hier in de straat waardoor het heel krap is als we moeten doorkomen |
3207 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpaden veel te smal |
3216 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpaden te smal |
3222 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
3243 | Onveilig | |
3244 | Onveilig | |
3245 | Onveilig | |
3246 | Onveilig | |
3262 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Zeer nauw voetpad richting grote markt |
3263 | Idee of voorstel | Proper openbaar toilet in het stadspark |
3264 | Ander | Vuilnakken zijn veel te vol in stadspark, ze worden te weinig leeggemaakt in het weekend |
3265 | Onveilig | Het is hier gevaarlijk wandelen. Ik voel me hier niet op mijn gemak. |
3266 | Ander | Veel sigarettenpeuken en hondenpoep in het stadspark |
3268 | Onveilig | Andere tieners die lastig doen, harde muziek maken of me een onveilig gevoel geven |
3269 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Veel afval op de stoep, veel vieze duivenpoep, ook sigarettenpeuken en blikjes |
3270 | Onveilig | Het is hier gevaarlijk wandelen en oversteken als ik naar tekenles ga |
3271 | Onveilig | Ik vind het hier gevaarlijk om de straat over te steken |
3306 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | De aansluiting van de parking met het stadscentrum is niet goed of mooi aangelegd, ook niet ok voor rolstoelgebruikers |
3307 | Onveilig | Doorgang van gratis parking naar betaalparking zou moeten afgesloten worden. Doorgaan van Manege naar De Kruisboog / gedeelte betaalparking moet voor voetgangers zonder enoig risico zijn. |
3309 | Onveilig | Dit is een punt waar verkeer in beide richtingen compleet onverantwoord is. Zowel voor fietsers en voetgangers is dit pure roulette. Voor bussen is dit ook een wederkerend drama. |
3310 | Onveilig | Voor voetgangers die het voetpad ter hoogte van Goossensvest 72 willen nemen wordt door de bushalte een heel gevaarlijke situatie gecreeerd. Verkeer van ring naar Stadspark is slechts zichtbaar door de straat al grotendeels over te steken. Bij het einde van de school staat er zoveel volk op het voetpad, fietspad (en in de voortuinen van de buurtbewoners) dat voetgangers, fietsers en bewoners niet kunnen passeren. Deze bushalte is niet aangepast aan de hoeveelheid passagiers (einde school). |
3320 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad stopt plots op parking. Dan gaat iedereen maar Kris kras |
3321 | Onveilig | Geen voetpad |
3339 | Onveilig | Voornamelijk bij het einde van de schooldag. Te smalle voetpaden in combinatie met weinig parkeerplaatsen en teveel auto's op hetzelfde moment op dezelfde plaats. |
3342 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Heel druk voor en na school. Tieners VIA hebben geen plaats en blokkeren de smalle voetpaden |
3346 | Onveilig | Voetgangers en fietsers niet gescheiden |
3354 | Onveilig | |
3355 | Onveilig | |
3357 | Onveilig | Slecht afgebakende stoep |
3358 | Onveilig | Slecht aangeduide stoep |
3372 | Geen / te weinig zebrapaden | is geel eerg |
3393 | Geen / te weinig zebrapaden | als er meer zebra paden zijn kunnen wij de kinderen dus veilig oversteken |
3410 | Onveilig | |
3412 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
3413 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | |
3433 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | geen vlakke voetpaden |
3434 | Geen / te weinig zebrapaden | je kan niet met 2 elkaar kruisen op de hoek, ook kan je de aankomende persoon niet zien afkomen (van Waaiberg naar Veldbornstraat) |
3447 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Diestsesteenweg beschikt niet over veilige, kwalitatieve voetpaden. Eerder voetbreekpaden |
3451 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Straat te smal voor voetpaden |
3452 | Geen (kwalitatieve) voetpaden | Voetpad te smal links |