Map

Filter op keuze-antwoorden; kies een of meerdere keuze-antwoorden om enkel die tekstantwoorden te zien van wie deze keuze antwoordde

Filter op keuze-antwoorden; kies een of meerdere keuze-antwoorden om enkel die tekstantwoorden te zien van wie deze keuze antwoordde

Legende verbergen - vink aan om om de legende onder kaart te verbergen

Waar zijn de knelpunten voor voetgangers?

Onveilig
Geen (kwalitatieve) voetpaden
Geen / te weinig zebrapaden
Geen / te weinig rustpunten
Idee of voorstel
Ander

Waar zijn de fietsknelpunten?

Onveilig
Geen kwalitatieve fietsroutes
Geen / te weinig fietsenstalling
Missing links
Conflict met andere weggebruikers
Verlichting
Idee of voorstel
Ander

Waar zijn de knelpunten voor het openbaar vervoer? Of wil je enkele suggesties kwijt?

Onveilig
Te weinig (kwalitatieve) bushaltes
Onvoldoende buslijnen
Idee of voorstel
Ander

Waar zijn de knelpunten voor het autoverkeer? Waar is er doorgaand verkeer?

Onveilig
Doorgaand verkeer
Parkeerbeleid
Bereikbaarheid
Idee of voorstel
Ander
Nr Onderwerp Bijdrage
16 Onveilig Kruispunt met veel doorgaand verkeer in alle richtingen, er wordt te snel gereden en van de Goossensvest is het vaak lang aanschuiven (ook een nauwe doorgang aan het kruispunt)
109 Onveilig Verkeer komt van alle kanten, wie heeft voorrang?
215 Onveilig Zeer gevaarlijk kruispunt. Verkeer afkomstig van Vierde Lancierslaan moet voorrang verlenen, voert vaak te hoge snelheid, verkeer dat vanuit Sint Martinusstraat - Verlatstraat komt ("van rechts") heeft voorrang, komt van beneden, heeft geen zicht op het kruispunt. In combinantie met hoge snelheid van hogervermeld verkeer leidt dat tot zeer gevaarlijke situaties.
241 Onveilig Oversteekplaats om Albertvest op te rijden
242 Onveilig Om hier de Westelijke ring op te draaien moet je houden van risico's
324 Onveilig Niet conflictvrij
327 Onveilig Gevaarlijk kruispunt voor alle weggebruikers.
328 Onveilig Straat te smal voor dubbelrichtingsverkeer.
329 Onveilig Onveilige oversteekplaats voor zwakke weggebruikers.
420 Onveilig
461 Onveilig Sinds de veranderde verkeerssituatie is heel lang wachten om de Meendijkstraat te kunnen verlaten. Het is er ook onveilig omdat je als autobestuurder op het zebrapad en het fietspad moet rijden om te zien of er verkeer aan komt. De haag belemmert het zicht wat.
486 Onveilig Teveel groot vrachtverkeer van industrieterrein dat hier de ring op komt.
537 Onveilig Voor en na schooldag levens gevaarlijke situaties. Auto’s willen zich overal parkeren ook op fiets en voetpad! Handhaving zou al een begin zijn!
561 Onveilig Enorm veel verkeersstromen door elkaar (auto’s, bussen, fietsers, voetgangers,…)
562 Onveilig Moeilijk over te steken voor fietsers
614 Onveilig Drukte 's morgens in combinatie met bussen op te smalle wegen leidt tot onveilige situaties.
646 Onveilig
647 Onveilig Moeilijk kruispunt
648 Onveilig gevaarlijk kruispunt (weinig zicht)
649 Onveilig gevaarlijk kruispunt (weinig zicht vanuit Goossensvest)
650 Onveilig gevaarlijk kruispunt (weinig zicht)
657 Onveilig Er wordt hier veel te snel gereden
658 Onveilig Straat autoluw maken? Veel te gevaarlijk voor schoolgaande kinderen in combinatie met te smalle stoep
681 Onveilig Veel werkverkeer. Vrachtwagens rijden tegen de richting en soms met twee langs elkaar. Grote vrachtwagens voor beton wachten op voetpaden waardoor je hier niet langs kan en de voetpaden stuk gaan. De weg is in zeer slechte staat owv het zware vervoer. Er zijn meermaals huizen stuk gereden door de zware en grote vrachtwagens ( delen van erkers afgebroken door vrachtwagens)
683 Onveilig Moeilijk kruispunt. Voorrangsregels worden niet gerespecteerd waardoor er onveilig gevoel ontstaat. Voorstel: plaatsen van verkeerslichten of duidelijke signalisatie
824 Onveilig Indien je vanuit de straat van het ziekenhuis StJan komt en naar de ring wil, dan is het ongelooflijk gevaarlijk om richting ring af te slaan. Vluchtheuvel die geplaatst is en het extra zebrapad maken het nog moeilijker dan vroeger. Je hebt echt 100paar ogen nodig. Gaat er niet op verbeteren als het nieuw ziekenhuis op St-Jan komt.
830 Onveilig Gevaarlijk kruispunt
863 Onveilig hier in de bocht, nemen sommige bestuurders hun bocht aan de binnenkant. Het zou goed zijn als van aan de lichten tot het kruispunt met de Van Audenhovestraat volledig 50km/u zou zijn
864 Onveilig hier rijden de auto's te snel
865 Onveilig auto's nemen hun bocht op het fietspad door de snelheid waarmee ze de Van Audenhovestraat oprijden. Doordat het fietspad hier veel vol met aarde ligt kan men dit duidelijk zien. Het fietspad is hier onberijdbaar vanaf het kruispunt van de Meierstraat tot aan de Duivelskuit
924 Onveilig geen fietspad. Aanleggen want veel gaan met fiets naar sportcentrum
975 Onveilig Fietsers die oversteken veroorzaken erg gevaarlijke situaties aangezien zij heel snel aankomen. Er staat constant een file richting atheneum en dit meestal door ouders die hun kinderen willen afzetten net voor school. Zorg voor een verkeersvrije straat waar enkel bewoners, mensen met een vaste parkeerplaats, OV en zwakke weggebruikers in kunnen op de uren dat de scholen beginnen en sluiten.
1036 Onveilig geen verkeerslicht
1130 Onveilig
1131 Onveilig Kruispunt met zeer slecht zichtbaarheid, voorrang van rechts die vaak niet gerespecteerd wordt
1132 Onveilig Kruispunt met weinig zichtbaarheid, zeer onveilige plek op schooluren
1134 Onveilig Voorrang van rechts wordt vaak niet gerespecteerd
1179 Onveilig Voorrang van rechts op locatie is onlogisch & gevaarlijk. Veldbornstraat zou logischer beschouwd kunnen worden als voorrangsweg.
1181 Onveilig Niet veilig te smal voor fietsers en auto's vooral bakfietsen . Deze straat zou auto vrij moeten zijn
1194 Onveilig Als je van kerkkomstraat de leuvenselaan op wil rijden, moet je op het zebrapad staan om te kunnen zien hoe het verkeer eraan komt. Dan komen de wagens van Leuven knal voor je staan zodat je alweer niet kan invoegen. De ruimte om in te draaien in verkeerd ingericht. Dit was vroeger beter! Nu is het levensgevaarlijk voor fietser en voetgangers, maar als automobilist kan je niet anders dan verkeerd op het zebrapad en zelfs fietspad te staan.
1196 Onveilig Wat met urgentievoertuigen?
1235 Onveilig
1338 Onveilig te druk en onveilig, slecht zicht
1339 Onveilig te druk op moment dat de scholen stoppen
1347 Onveilig Smalle doorgangen, wagens geparkeerd waar niet mag, ...
1366 Onveilig
1367 Onveilig
1368 Onveilig
1369 Onveilig
1370 Onveilig
1371 Onveilig
1372 Onveilig
1373 Onveilig overstekende voetgangers of fietsers niet altijd zichtbaar
1376 Onveilig Bestuurders weten niet hoe ze correct een rondpunt moeten nemen. Een afgescheiden strook voor mensen die afslaan of moeten doorrijden (zoals in Nederland) zou een oplossing kunnen zijn.
1405 Onveilig 2 rijstroken te snel samen waardoor dikwijls bruusk stoppen
1459 Onveilig teveel verkeer en te hoge snelheid
1617 Onveilig te smal voetpad voor de vele schoolgaande jeugd
1619 Onveilig smal voetpad, fietsers en voorrang van rechts
1620 Onveilig geen fietspad
1632 Onveilig Al vaak gemerkt dat bij groen nog andere richtingen aan het rijden zijn, en het ligt niet aan door het rood rijden
1704 Onveilig overdreven snelheid zelfs door de bussen
1745 Onveilig
1756 Onveilig Ondanks alle veranderingen blijft dit een zeer ingewikkelde bedoening, zeker als er bussen, vrachtwagens, fietsers e.a. op zelfde moment door elkaar rijden (op een donkere regenachtige dag)...
1789 Onveilig Aan deze kruispunten hebben fietsers zeer weinig tijd om over te steken en auto's die rechtsafslaan ook, bovendien zie je de fietsers niet altijd goed aankomen
1801 Onveilig Te smalle straat waardoor bij indraaien in d Lombardstraat constant conflicten ontstaan tussen zwakke weggebruikers en wagens. Wagens beschadigen ook gevels bij indraaien. Deze hoek zou beter afgesloten worden voor verkeer. Dit zou ook de laafkwaliteit sterk verhogen in het eerste deel van de Lombardstraat.
1827 Onveilig Recent fietsen door camion geraakt. Gelukkig niet gewond. Maar slecht afgestelde lichten
1836 Onveilig
1837 Onveilig Smalle straatjes met tweerichtingsverkeer en gefrustreerde automobilisten die te snel rijden
1839 Onveilig Gevaarlijk in de buurt van station
1907 Onveilig ingewikkeld kruipunt. niemand weet wie voorrang heeft. bussen nemen agressief en onterecht voorrang
1908 Onveilig Overdreven snelheid! zowel door lijnbussen als door ander gemotoriseerd verkeer
1954 Onveilig Te veel auto's voor een schoolomgeving
1958 Onveilig veel te hoge snelheid van wagens!
2007 Onveilig fietsers die de Sint-Helenavest willen oversteken zijn nagenoeg niet zichtbaar door het hoge struikgewas. Heel gevaarlijk als ik hier rechts wil afslaan.
2008 Onveilig veel auto's vinden het hier verwarrend dat fietsers mogen oversteken als de voetgangers rood hebben - conflictvrij maken is hier de oplossing
2069 Onveilig Geen verschil tussen voetpad en weg: bestuurders letten er bij het afslaan niet op om de bocht ruim genoeg te nemen. Ik houd mijn hart vast wanneer voor de eerste keer een ongeluk zal gebeuren.
2070 Onveilig Zie vorig uitleg
2071 Onveilig Geen verschil tuusen voetpad en weg. Bestuurders nemen regelmatig de bocht niet ruim genoeg. Heel gevaarlijke plek voor mensen die uit de Leuvensestraat richting Grote Markt gaan.
2072 Onveilig Verschil weg en voetpad niet duidelijk. Dit vraagt om problemen. Wie plande überhaupt het heraanleg van de Grote Markt? Soms vraag ik me af hoeveel incompetentie verenigd zit in politieke en beslissende functies
2180 Onveilig
2181 Onveilig Duidelijke wegmarkering en borden die auto's verbieden tegen de richting in te rijden
2183 Onveilig Vaak kamionettes geparkeerd op de baan
2184 Onveilig
2206 Onveilig
2207 Onveilig
2222 Onveilig Wordt heel vaak door rood licht gereden. Een rode lichtcamera is aangewezen
2233 Onveilig Dit is recentelijk gewijzigd, en ik begrijp het probeersel, maar dit werkt ook niet... een rond punt op deze plek lijkt me iets die wel haalbaar moet zijn. het voetpad is ook een heel gevaarlijke, heel moeilijke zichtbaarheid voor de auto als je moet inslaan naar de parking van de manage. De geparkeerde autos rechts (als je van de ring naar manage rijdt) belemmeren ook sterk het zicht.
2247 Onveilig veel te snel verkeer en sluipverkeer vanuit de waterstraat.
2248 Onveilig veel frustratie bij chauffeurs die wel de weg volgen en niet de bewonersstraat om voor te steken omdat er ELKE dag file is aan het kruispunt
2351 Onveilig versmalling is best gevaarlijk
2578 Onveilig Veel verkeer en fietsers in tegenrichtig hebben te weinig plaats ( samen met parkeren op voetpad
2658 Onveilig
2683 Onveilig Zou beter een een-richting straat worden
2684 Onveilig Straat en stoepen zijn in geen goede conditie
2685 Onveilig Te groot verkeersdruk op deze punt
2731 Onveilig De straat is te smal om auto’s te laten rijden in 2 richtingen (bussen en tractors al helemaal niet) en bovendien al helemaal onveilig als er nog eens fietsers rijden
2785 Onveilig
2825 Onveilig Onduidelijk kruispunt
2859 Onveilig Van alle kanten komen hier auto's, fietsers en voetgangers. Bussen laden passagiers soms half op straat op en af.
2984 Onveilig De stoepen zijn veel te smal, leerlingen moeten op straat lopen.
2995 Onveilig Fietsers nemen vaak voorrang op het kruispunt dat ze niet hebben.
2996 Onveilig de bocht is vaak erg gevaarlijk voor fietsers.
3014 Onveilig Onveilig tijdens de spits omwille van voetgangers en fietsers die op de weg (moeten) komen.
3144 Onveilig
3145 Onveilig
3147 Onveilig De doorlooptijd is veel te kort voor vervoer v Veldhovenstraat naar ring, lichte veel te kort en wagens en bussen vvwaaiberg blokkeren doorgang
3159 Onveilig Gevaarlijke plaats met verdwijnend voetpad!
3162 Onveilig
3186 Onveilig
3212 Onveilig bij rechts afdraaien uit de Sint-Helenastraat is het uiterst moeilijk om fietsers te zien die rechtdoor willen rijden aan het kruispunt
3232 Onveilig Voor fietsers en auto
3334 Onveilig Te veel wagens bij start en einde schooldag
3341 Onveilig moeilijk om over te steken
3356 Onveilig
3446 Onveilig Zeer gevaarlijk druk kruispunt! Voorrangsregels onduidelijk voor de vele weggebruikers.