Map
Legende verbergen - vink aan om om de legende onder kaart te verbergen
Waar zijn de knelpunten voor voetgangers?
Onveilig
Geen (kwalitatieve) voetpaden
Geen / te weinig zebrapaden
Geen / te weinig rustpunten
Idee of voorstel
Ander
Waar zijn de fietsknelpunten?
Onveilig
Geen kwalitatieve fietsroutes
Geen / te weinig fietsenstalling
Missing links
Conflict met andere weggebruikers
Verlichting
Idee of voorstel
Ander
Waar zijn de knelpunten voor het openbaar vervoer? Of wil je enkele suggesties kwijt?
Onveilig
Te weinig (kwalitatieve) bushaltes
Onvoldoende buslijnen
Idee of voorstel
Ander
Waar zijn de knelpunten voor het autoverkeer? Waar is er doorgaand verkeer?
Onveilig
Doorgaand verkeer
Parkeerbeleid
Bereikbaarheid
Idee of voorstel
Ander
Nr | Onderwerp | Bijdrage |
---|---|---|
16 | Onveilig | Kruispunt met veel doorgaand verkeer in alle richtingen, er wordt te snel gereden en van de Goossensvest is het vaak lang aanschuiven (ook een nauwe doorgang aan het kruispunt) |
109 | Onveilig | Verkeer komt van alle kanten, wie heeft voorrang? |
215 | Onveilig | Zeer gevaarlijk kruispunt. Verkeer afkomstig van Vierde Lancierslaan moet voorrang verlenen, voert vaak te hoge snelheid, verkeer dat vanuit Sint Martinusstraat - Verlatstraat komt ("van rechts") heeft voorrang, komt van beneden, heeft geen zicht op het kruispunt. In combinantie met hoge snelheid van hogervermeld verkeer leidt dat tot zeer gevaarlijke situaties. |
241 | Onveilig | Oversteekplaats om Albertvest op te rijden |
242 | Onveilig | Om hier de Westelijke ring op te draaien moet je houden van risico's |
324 | Onveilig | Niet conflictvrij |
327 | Onveilig | Gevaarlijk kruispunt voor alle weggebruikers. |
328 | Onveilig | Straat te smal voor dubbelrichtingsverkeer. |
329 | Onveilig | Onveilige oversteekplaats voor zwakke weggebruikers. |
420 | Onveilig | |
461 | Onveilig | Sinds de veranderde verkeerssituatie is heel lang wachten om de Meendijkstraat te kunnen verlaten. Het is er ook onveilig omdat je als autobestuurder op het zebrapad en het fietspad moet rijden om te zien of er verkeer aan komt. De haag belemmert het zicht wat. |
486 | Onveilig | Teveel groot vrachtverkeer van industrieterrein dat hier de ring op komt. |
537 | Onveilig | Voor en na schooldag levens gevaarlijke situaties. Auto’s willen zich overal parkeren ook op fiets en voetpad! Handhaving zou al een begin zijn! |
561 | Onveilig | Enorm veel verkeersstromen door elkaar (auto’s, bussen, fietsers, voetgangers,…) |
562 | Onveilig | Moeilijk over te steken voor fietsers |
614 | Onveilig | Drukte 's morgens in combinatie met bussen op te smalle wegen leidt tot onveilige situaties. |
646 | Onveilig | |
647 | Onveilig | Moeilijk kruispunt |
648 | Onveilig | gevaarlijk kruispunt (weinig zicht) |
649 | Onveilig | gevaarlijk kruispunt (weinig zicht vanuit Goossensvest) |
650 | Onveilig | gevaarlijk kruispunt (weinig zicht) |
657 | Onveilig | Er wordt hier veel te snel gereden |
658 | Onveilig | Straat autoluw maken? Veel te gevaarlijk voor schoolgaande kinderen in combinatie met te smalle stoep |
681 | Onveilig | Veel werkverkeer. Vrachtwagens rijden tegen de richting en soms met twee langs elkaar. Grote vrachtwagens voor beton wachten op voetpaden waardoor je hier niet langs kan en de voetpaden stuk gaan. De weg is in zeer slechte staat owv het zware vervoer. Er zijn meermaals huizen stuk gereden door de zware en grote vrachtwagens ( delen van erkers afgebroken door vrachtwagens) |
683 | Onveilig | Moeilijk kruispunt. Voorrangsregels worden niet gerespecteerd waardoor er onveilig gevoel ontstaat. Voorstel: plaatsen van verkeerslichten of duidelijke signalisatie |
824 | Onveilig | Indien je vanuit de straat van het ziekenhuis StJan komt en naar de ring wil, dan is het ongelooflijk gevaarlijk om richting ring af te slaan. Vluchtheuvel die geplaatst is en het extra zebrapad maken het nog moeilijker dan vroeger. Je hebt echt 100paar ogen nodig. Gaat er niet op verbeteren als het nieuw ziekenhuis op St-Jan komt. |
830 | Onveilig | Gevaarlijk kruispunt |
863 | Onveilig | hier in de bocht, nemen sommige bestuurders hun bocht aan de binnenkant. Het zou goed zijn als van aan de lichten tot het kruispunt met de Van Audenhovestraat volledig 50km/u zou zijn |
864 | Onveilig | hier rijden de auto's te snel |
865 | Onveilig | auto's nemen hun bocht op het fietspad door de snelheid waarmee ze de Van Audenhovestraat oprijden. Doordat het fietspad hier veel vol met aarde ligt kan men dit duidelijk zien. Het fietspad is hier onberijdbaar vanaf het kruispunt van de Meierstraat tot aan de Duivelskuit |
924 | Onveilig | geen fietspad. Aanleggen want veel gaan met fiets naar sportcentrum |
975 | Onveilig | Fietsers die oversteken veroorzaken erg gevaarlijke situaties aangezien zij heel snel aankomen. Er staat constant een file richting atheneum en dit meestal door ouders die hun kinderen willen afzetten net voor school. Zorg voor een verkeersvrije straat waar enkel bewoners, mensen met een vaste parkeerplaats, OV en zwakke weggebruikers in kunnen op de uren dat de scholen beginnen en sluiten. |
1036 | Onveilig | geen verkeerslicht |
1130 | Onveilig | |
1131 | Onveilig | Kruispunt met zeer slecht zichtbaarheid, voorrang van rechts die vaak niet gerespecteerd wordt |
1132 | Onveilig | Kruispunt met weinig zichtbaarheid, zeer onveilige plek op schooluren |
1134 | Onveilig | Voorrang van rechts wordt vaak niet gerespecteerd |
1179 | Onveilig | Voorrang van rechts op locatie is onlogisch & gevaarlijk. Veldbornstraat zou logischer beschouwd kunnen worden als voorrangsweg. |
1181 | Onveilig | Niet veilig te smal voor fietsers en auto's vooral bakfietsen . Deze straat zou auto vrij moeten zijn |
1194 | Onveilig | Als je van kerkkomstraat de leuvenselaan op wil rijden, moet je op het zebrapad staan om te kunnen zien hoe het verkeer eraan komt. Dan komen de wagens van Leuven knal voor je staan zodat je alweer niet kan invoegen. De ruimte om in te draaien in verkeerd ingericht. Dit was vroeger beter! Nu is het levensgevaarlijk voor fietser en voetgangers, maar als automobilist kan je niet anders dan verkeerd op het zebrapad en zelfs fietspad te staan. |
1196 | Onveilig | Wat met urgentievoertuigen? |
1235 | Onveilig | |
1338 | Onveilig | te druk en onveilig, slecht zicht |
1339 | Onveilig | te druk op moment dat de scholen stoppen |
1347 | Onveilig | Smalle doorgangen, wagens geparkeerd waar niet mag, ... |
1366 | Onveilig | |
1367 | Onveilig | |
1368 | Onveilig | |
1369 | Onveilig | |
1370 | Onveilig | |
1371 | Onveilig | |
1372 | Onveilig | |
1373 | Onveilig | overstekende voetgangers of fietsers niet altijd zichtbaar |
1376 | Onveilig | Bestuurders weten niet hoe ze correct een rondpunt moeten nemen. Een afgescheiden strook voor mensen die afslaan of moeten doorrijden (zoals in Nederland) zou een oplossing kunnen zijn. |
1405 | Onveilig | 2 rijstroken te snel samen waardoor dikwijls bruusk stoppen |
1459 | Onveilig | teveel verkeer en te hoge snelheid |
1617 | Onveilig | te smal voetpad voor de vele schoolgaande jeugd |
1619 | Onveilig | smal voetpad, fietsers en voorrang van rechts |
1620 | Onveilig | geen fietspad |
1632 | Onveilig | Al vaak gemerkt dat bij groen nog andere richtingen aan het rijden zijn, en het ligt niet aan door het rood rijden |
1704 | Onveilig | overdreven snelheid zelfs door de bussen |
1745 | Onveilig | |
1756 | Onveilig | Ondanks alle veranderingen blijft dit een zeer ingewikkelde bedoening, zeker als er bussen, vrachtwagens, fietsers e.a. op zelfde moment door elkaar rijden (op een donkere regenachtige dag)... |
1789 | Onveilig | Aan deze kruispunten hebben fietsers zeer weinig tijd om over te steken en auto's die rechtsafslaan ook, bovendien zie je de fietsers niet altijd goed aankomen |
1801 | Onveilig | Te smalle straat waardoor bij indraaien in d Lombardstraat constant conflicten ontstaan tussen zwakke weggebruikers en wagens. Wagens beschadigen ook gevels bij indraaien. Deze hoek zou beter afgesloten worden voor verkeer. Dit zou ook de laafkwaliteit sterk verhogen in het eerste deel van de Lombardstraat. |
1827 | Onveilig | Recent fietsen door camion geraakt. Gelukkig niet gewond. Maar slecht afgestelde lichten |
1836 | Onveilig | |
1837 | Onveilig | Smalle straatjes met tweerichtingsverkeer en gefrustreerde automobilisten die te snel rijden |
1839 | Onveilig | Gevaarlijk in de buurt van station |
1907 | Onveilig | ingewikkeld kruipunt. niemand weet wie voorrang heeft. bussen nemen agressief en onterecht voorrang |
1908 | Onveilig | Overdreven snelheid! zowel door lijnbussen als door ander gemotoriseerd verkeer |
1954 | Onveilig | Te veel auto's voor een schoolomgeving |
1958 | Onveilig | veel te hoge snelheid van wagens! |
2007 | Onveilig | fietsers die de Sint-Helenavest willen oversteken zijn nagenoeg niet zichtbaar door het hoge struikgewas. Heel gevaarlijk als ik hier rechts wil afslaan. |
2008 | Onveilig | veel auto's vinden het hier verwarrend dat fietsers mogen oversteken als de voetgangers rood hebben - conflictvrij maken is hier de oplossing |
2069 | Onveilig | Geen verschil tussen voetpad en weg: bestuurders letten er bij het afslaan niet op om de bocht ruim genoeg te nemen. Ik houd mijn hart vast wanneer voor de eerste keer een ongeluk zal gebeuren. |
2070 | Onveilig | Zie vorig uitleg |
2071 | Onveilig | Geen verschil tuusen voetpad en weg. Bestuurders nemen regelmatig de bocht niet ruim genoeg. Heel gevaarlijke plek voor mensen die uit de Leuvensestraat richting Grote Markt gaan. |
2072 | Onveilig | Verschil weg en voetpad niet duidelijk. Dit vraagt om problemen. Wie plande überhaupt het heraanleg van de Grote Markt? Soms vraag ik me af hoeveel incompetentie verenigd zit in politieke en beslissende functies |
2180 | Onveilig | |
2181 | Onveilig | Duidelijke wegmarkering en borden die auto's verbieden tegen de richting in te rijden |
2183 | Onveilig | Vaak kamionettes geparkeerd op de baan |
2184 | Onveilig | |
2206 | Onveilig | |
2207 | Onveilig | |
2222 | Onveilig | Wordt heel vaak door rood licht gereden. Een rode lichtcamera is aangewezen |
2233 | Onveilig | Dit is recentelijk gewijzigd, en ik begrijp het probeersel, maar dit werkt ook niet... een rond punt op deze plek lijkt me iets die wel haalbaar moet zijn. het voetpad is ook een heel gevaarlijke, heel moeilijke zichtbaarheid voor de auto als je moet inslaan naar de parking van de manage. De geparkeerde autos rechts (als je van de ring naar manage rijdt) belemmeren ook sterk het zicht. |
2247 | Onveilig | veel te snel verkeer en sluipverkeer vanuit de waterstraat. |
2248 | Onveilig | veel frustratie bij chauffeurs die wel de weg volgen en niet de bewonersstraat om voor te steken omdat er ELKE dag file is aan het kruispunt |
2351 | Onveilig | versmalling is best gevaarlijk |
2578 | Onveilig | Veel verkeer en fietsers in tegenrichtig hebben te weinig plaats ( samen met parkeren op voetpad |
2658 | Onveilig | |
2683 | Onveilig | Zou beter een een-richting straat worden |
2684 | Onveilig | Straat en stoepen zijn in geen goede conditie |
2685 | Onveilig | Te groot verkeersdruk op deze punt |
2731 | Onveilig | De straat is te smal om auto’s te laten rijden in 2 richtingen (bussen en tractors al helemaal niet) en bovendien al helemaal onveilig als er nog eens fietsers rijden |
2785 | Onveilig | |
2825 | Onveilig | Onduidelijk kruispunt |
2859 | Onveilig | Van alle kanten komen hier auto's, fietsers en voetgangers. Bussen laden passagiers soms half op straat op en af. |
2984 | Onveilig | De stoepen zijn veel te smal, leerlingen moeten op straat lopen. |
2995 | Onveilig | Fietsers nemen vaak voorrang op het kruispunt dat ze niet hebben. |
2996 | Onveilig | de bocht is vaak erg gevaarlijk voor fietsers. |
3014 | Onveilig | Onveilig tijdens de spits omwille van voetgangers en fietsers die op de weg (moeten) komen. |
3144 | Onveilig | |
3145 | Onveilig | |
3147 | Onveilig | De doorlooptijd is veel te kort voor vervoer v Veldhovenstraat naar ring, lichte veel te kort en wagens en bussen vvwaaiberg blokkeren doorgang |
3159 | Onveilig | Gevaarlijke plaats met verdwijnend voetpad! |
3162 | Onveilig | |
3186 | Onveilig | |
3212 | Onveilig | bij rechts afdraaien uit de Sint-Helenastraat is het uiterst moeilijk om fietsers te zien die rechtdoor willen rijden aan het kruispunt |
3232 | Onveilig | Voor fietsers en auto |
3334 | Onveilig | Te veel wagens bij start en einde schooldag |
3341 | Onveilig | moeilijk om over te steken |
3356 | Onveilig | |
3446 | Onveilig | Zeer gevaarlijk druk kruispunt! Voorrangsregels onduidelijk voor de vele weggebruikers. |