15 |
Idee of voorstel |
Carrefour en andere handelszaken zijn erg slecht bereikbaar als je uit de richting Leuven komt, je moet een U turn doen een aanschuiven (vaak lang) aan verkeerslichten, terwijl je net al die zaken ben voorbijgereden. Het zou de verkeersdoorstroming veel verbeteren als je op de Albertvest vanuit richting Leuven voor de Carrefour kan oversteken! |
349 |
Idee of voorstel |
Verkeersvrij maken, wandelstraat |
682 |
Idee of voorstel |
Slechte zichtbaarheid. Plaatsen van verkeersspiegels zou een meerwaarde zijn |
919 |
Idee of voorstel |
extra lichten plaatsen of beter afstemmen. 's morgens steeds enorme file. Gaat met komst van nieuwe kliniek enkel nog problematischer worden |
976 |
Idee of voorstel |
waarom kan deze straat geen 2 richtingen zijn? |
1154 |
Idee of voorstel |
Apart groen licht voor voetgangers en fietsers; Indien je nu als autobestuurder wil afslaan bij groen, moet je toch nog rekening houden met fietsers en voetgangers. Maak dit conflictvrij en zorg voor afzonderlijk groen voor de zwakke weggebruiker zodat ook autobestuurders hier geen fouten kunnen tegen maken. |
1202 |
Idee of voorstel |
lichten plaatsen |
1236 |
Idee of voorstel |
Zone 50 !!!!! |
1261 |
Idee of voorstel |
Eénrichtingsverkeer (enkel nog toelaten dat auto's van Goossensvest richting Avendoornstraat kunnen) zodat sluipverkeer van boven aan de Ring via Park door Goossensvest naar Ring ontmoedigd wordt |
1402 |
Idee of voorstel |
te lang aanschuiven |
1460 |
Idee of voorstel |
asverschuiving om het verkeer te stremmen en de hoge snelheid aan te pakken |
1461 |
Idee of voorstel |
bomen om de paar meter zou deze invalsweg tot de grote markt veel mooier en aangenamer maken. |
1510 |
Idee of voorstel |
Komend van mulk of spanuit : groen licht blijft op sommige momenten 3 seconden groen. Zou wat meer kunnen zijn. |
1511 |
Idee of voorstel |
Links afslaan naar suikerfabriek zou wat langer langer kunnen zeker als het bietenperiode is |
1846 |
Idee of voorstel |
De verkeerslichten Veldbornstraat richting Oplinter geven veel te weinig tijd. Vanuit Oplinter is er meestal overschot aan tijd.
Kunnen de lichten niet aangepast worden volgens het tijdstip van de dag?
's Namiddags vanaf 15.00 uur is het grootste probleem aan de Veldbornstraat voor uitgaand verkeer. Er is dan veel minder inkomend verkeer vanuit Oplinter. |
1857 |
Idee of voorstel |
Verkeerslichten conflictvrij maken. Zou doorstroom verbeteren. |
1898 |
Idee of voorstel |
voorrang van rechts afschaffen, dit is geen straat voor doorgaand verkeer |
1947 |
Idee of voorstel |
Ideale plek voor mobipunt met deelwagens (bedient noordelijke wijken, en ook stedelijke diensten, en in de toekomst ziekenhuis) |
1948 |
Idee of voorstel |
Mobipunt/deelwagens? |
1955 |
Idee of voorstel |
Geparkeerde auto's en doorgaand verkeer tasten de verblijfskwaliteit van deze winkelstraat aan, en zorgen voor negatief imago. |
1973 |
Idee of voorstel |
lastig dat je niet naar links mag om opnieuw de oplintersesteenweg op te rijden (ter hoogte van de pizza hut), je moet indien je opnieuw naar de oplintersesteenweg moet helemaal omrijden langs het kerkhof en de wijken die zich daar bevinden of helemaal rond de vest, wat absurd is in tijd en milieu. |
2232 |
Idee of voorstel |
De lichten zijn vreemd afgesteld op de ring. De werken van de ring zien er heel goed uit en zijn zeker een plus voor de buurtbewoners, maar er staat echt wel veel file tov vroeger. Zou een rond punt ipv lichten op bepaalde plekken werken? Of puur de timings van de lichten beter afstellen (Groene golf concept ?) ik ben geen verkeerdeskundige ,maar het file probleem is slechter na de werken. het stadsbeeld wel veel beter |
2550 |
Idee of voorstel |
Dit rond punt heeft 2 rijstroken, maar werd aangepast zodat er maar 1 rijstrook berijdbaar is aan de opritten. Volgens mij werd dit gedaan om het aankomend verkeer af te remmen. Beter zou volgens mij zijn om de opritten weer open te stellen voor 2 rijstroken, maar kort daarvoor wél even een versmalling naar 1 rijstrook te plaatsen, in een S-vorm eventueel. Zo moeten auto's die het rond punt naderen ook altijd vertragen, ook als er geen drukte is, en kunnen ze niet te snel op het rond punt komen. Maar bij drukte, als er veel auto's staan aan te schuiven, kunnen er wel telkens 2 auto's tegelijkertijd het rond punt oprijden als er geen ander verkeer aankomt. Volgens mij zou dit de doorstroom enorm verhogen, aangezien het meeste verkeer rechtdoor rijdt op de Zuidelijke ring |
2768 |
Idee of voorstel |
Als de rijrichting van de Astridvest omgedraaid wordt, kan dat misschien een oplossing zijn voor druk verkeer en file in de Goossensvest? |
2787 |
Idee of voorstel |
Gratis randparkings |
2789 |
Idee of voorstel |
Gratis randparking |
3086 |
Idee of voorstel |
rood licht knipperfunctie geven buiten de spitsuren! |
3160 |
Idee of voorstel |
Heel vaak lange file. Gevaarlijk met fietsers die passeren. Autoluwer maken? |
3211 |
Idee of voorstel |
de rijstrook om af te draaien richting Diest is veel de kort voor de grote hoeveelheid auto's die er gebruik van maken. Hierdoor staan auto's die rechtdoor rijden of linksaf moeten slaan, vast achter de file rechts afdraaiende auto's die loopt tot voorbij de voorsorteerstrook. |
3319 |
Idee of voorstel |
Verkeer vanuit de Houtemstraat stropt door de complexe kruispunt. Een idee zou kunnen zijn om van de Houtemstraat en Oplintersesteenweg (gedeelte tussen rond punt Houtemveld en ring) éénrichtingsstraten te maken - naar Houtemveld in Houtemsstraat, naar ring in Oplintersesteenweg. Dit gedeelte van de Oplintersesteenweg is niet gemaakt voor tweerichtingsverkeer (in combinatie met d parkeerplaatsen). Dit idee zou ook een antwoord kunnen bieden aan de gevaarlijke situatie voor fietsers (geen degelijke fietspaden die naam waardig). |